Kult X

JEDNOTLIVÉ SÉRIE AKT X
1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

Poslední epizoda revivalu je za námi, co na ni říkáte?

„I don't know if any God is listening, but I am standing right here.“ Kuřák, Kuřák 2.0 i všechny mimozemské civilizace v galaxii by se měli na pozoru, protože když se Mulder naštve, zpravidla to stojí za to. Na každý pád nás ve finále čeká závěrečný souboj William versus Kuřák. Kdo by to byl čekal v roce 2002, když Akta X končila poprvé. Teď končí znovu, a vy se s námi rozhodně nezapomeňte podělit o vaše názory v diskusi. Recenze na devátou i desátou epizodu se na našem webu samozřejmě objeví, dejte mi na to ale ještě nějaký čas. Děkuji za pochopení.

Tento článek byl zveřejněn 25.3.2018 v 0:00 v kategorii Restart seriálu Akta X.

Komentáře: 162

  1. filip.tomaško napsal(a) 13.3.2018 v 18:24

    Ach, keby som len nebol taký hlúpy…prečítal som si spoilery z poslednej epizódy (100% overené!) a som nesmierne sklamaný. Ach čo to len ten Carter vymýšľa…

  2. kultx napsal(a) 13.3.2018 v 18:32

    filip: Já letos spoilery jedu bez jakýchkoliv zábran. Možná proto, že se těch možných překvapení bojím, tak chci být připraven :)

  3. Phoenix napsal(a) 13.3.2018 v 20:01

    No a já se tím trailerem naladila a vy mi to normálně kazíte :)

  4. Phoenix napsal(a) 13.3.2018 v 20:02

    Ten koment byl míněn jako vtip, ale ono mi to nevzalo smajlíky.

  5. Mirka napsal(a) 13.3.2018 v 20:32

    Dobře to neskončí, to je mi jasné. Ale neříkejte, že to CSM zase přežije!

  6. Bellezza napsal(a) 13.3.2018 v 23:51

    Tak tohto záveru sa fest bojím.Som zbabelec,ale sakra,po tom všetkom čo si už prežili by som im dopriala happy end.Aj keď viem že u Carrera to je nemožné…

  7. Petraela napsal(a) 14.3.2018 v 14:27

    Teraz ma metiete. Podľa traileru to vyzerá dobre, ale ste ma zmiatli… hmmm.

  8. Amelieba napsal(a) 14.3.2018 v 15:05

    Nekazte nam to vopred! :(

  9. x-phile napsal(a) 14.3.2018 v 15:07

    Já jsem taky zaspoilerovala a taky z toho nejsem nadšená…

  10. kimberley napsal(a) 14.3.2018 v 17:30

    A kde ste k tomu spoileru došli? Lebo mňa to veľmi zaujíma

  11. kultx napsal(a) 14.3.2018 v 17:31

    Jj, otevřeně spoilerovat, prosím, až od chvíle, kdy bude epizoda uvedena.

  12. EvaX napsal(a) 14.3.2018 v 18:41

    Kde si prosím můžu přečíst ten spoiler? :-)

  13. Clarissa napsal(a) 14.3.2018 v 20:37

    Upřímně, viděla jsem ze série My strugle jen jedničku. Na zbytek jsem pročetla recenze, reakce … A ne, vidět to nepotřebuju. To přečtené přeci jen mizí z paměti snáze a já si nechci Akta X pamatovat jako něco, co popírá samo sebe, prvoplánově šokuje diváka (Kuřák) a ztratilo svou podstatou. Spokojím se s loučením s Williamem tak, jak jsme ho v této sérii už mohli vidět.

  14. Xeninka napsal(a) 14.3.2018 v 22:10

    Po reakcích jsem si spoilery našla, kdo chce hledat, stačí zadat do googlu x-files spoilers a určitě najdete, mě to zabralo asi tak 30 vteřin :D a abych to nikomu nekazila, nebudu se vyjadřovat.

  15. oskvarka napsal(a) 19.3.2018 v 17:38

    Ja budem spokojna ak uz neuvidim tych pseudo agentov…trailer he celkom akcny…spoileri su…Mirka…chichi si narocna a neprajnica :D ja budem dads ak to MaS preziju…

  16. Mirka napsal(a) 19.3.2018 v 18:32

    oskvarka já taky doufám, že už ty dva neuvidíme a jsem vděčná, že Carter pochopil, jak moc jsme je měli „rádi“ v desítce a do jedenáctky už je necpal.
    Nepřející jsem jen v případě Kuřáka. Nemám ráda sadistické scény, ale jeho „popravu“ bych si s gustem vychutnala. Nejlíp tak jednu dobře mířenou kulku od Skinnera a pak postupně od Muldera, Scully a Williama. :-)

  17. mrx.friend napsal(a) 19.3.2018 v 21:20

    Mirka: Jak je libo, stejnak by ho (Kuřáka) při nejbližší příležitosti tvůrci zase nechali obživnout :-D

  18. oskvarka napsal(a) 19.3.2018 v 21:55

    Mirka chich co vravim neprajnica.. Ale ani ja by som uz neverila ako pise mrx.friend on je ako macka:-D. a okrem toho ak tam bude wil tak to moze byt vsetko inak..:D to sa moze carterovi hodit ak nieco dokazi as moc

  19. Hanry napsal(a) 20.3.2018 v 21:03

    Ještě bych nedělal závěry o absolutním konci akt x (jako seriálu), z wikipedie(pos­lední věta je hlavní) : „In January 2018, Gillian Anderson confirmed that season 11 would be her final season of The X-Files.[197] The following month, Carter stated in an interview that he could see the show continuing without Anderson.“

  20. Clarissa napsal(a) 20.3.2018 v 22:34

    To, věřím, že by si Carter dokázal Akta představit i bez Gillian. Aspoň by se mohl dál kasat spatlanou mytologií a pasovat se na génia za rádoby šokantní zvraty. Neříkám, že původní mytologie držela vždy suverénně pohromadě, ale člověk měl alespoň pocit jisté kontinuity, občas došlo i k uzavření nějaké linie (Samantha) a na závěr k odhalení „pravdy“. Nicméně,teď se k ničemu nevrátil. Nevysvětlil zmizení supervojáků, černý olej, obživnutí Kuřáka, kolonizaci (fakt nedokážu přijmout verzi o hodných mimozemšťanech jen proto, že jeden pán povídal a my mu teď musíme bezmezně věřit). To, že tomu nerozumí ani sám Carter a že nemá nejmenší pojetí, jak s mytologií naložit podle mě jednoznačně dokazuje My Struggle II-III a zvrat hodný Dallasu. Ale kvůli jedné Kuřákově větě se teď v rozhovorech chvástá tím, jak vše geniálně plánoval desetiletí dopředu … No, nic „novou“ mytologii prostě ignoruju, a pokud by nechal Muldera či Scullyovou zemřít, budu ignorovat i to a pustím se do čtení další povídky z virtual season X ;-).

  21. Mirka napsal(a) 21.3.2018 v 8:04

    Clarissa souhlasím. IMHO měl CC seriál ukončit ještě když mohl odejít se „vztyčenou hlavou“. Nadarmo se neříká „v nejlepším skončit“. Teď se v tom plácá ode zdi ke zdi a znehodnocuje postupně svoje dílo, které budoval roky. O mrzačení hlavních charakterů ani nemluvím. Vůbec se nedivím, že Gillian už nechce hrát Scully. Té postavě „ona“ vdechla život, celou dobu ji formovala, a teď by se měla podílet na jejím pomalém skomírání.
    No jo, CC to prostě vidí jinak. Peníze a sláva na prvním místě.

  22. mrx.friend napsal(a) 21.3.2018 v 14:32

    Už to, myslím, padlo v některých komentech k epizodám osmý série, ale co byste řekli na to, kdyby v případnym pokračování Scullyovou nahradila Reyesová? Asi by tam chyběl ten oponovací prvek, kterej by trochu kočíroval Mulderovy bujný teorie, co? :-D I když, soudě podle těch posledních dílů, by to mohlo nakonec dopadnout tak, že Monica by byla ta nadšenkyně a Mulder by jí to jenom otráveně komentoval a vymlouval se na to, jak už je na nahánění (paranormálna) starej :-D

  23. Hanry napsal(a) 21.3.2018 v 16:44

    Btw Gillian Andreson konci i na jinych projektech (rozdelnaych = american gods), v rozhovoru uvedla, ze uz chce jit jinym smerem, nevypadalo to, ze si stezuje, ze se jeji postava ubira na nejake nedustojnosti v aktech :D…Jinak Reyesova, John Dogett.nmebo Mulder se Skinnerem by mi taky stacili na pripadnou dalsi serku…)

  24. Pavel napsal(a) 21.3.2018 v 19:20

    Acho, tak zase znovu konec…:-( Změna mytologie se mně nelíbila, ale lepší něco než nic. Snad alespoň bude dlouho odkládaný třetí film

  25. Clarissa napsal(a) 21.3.2018 v 20:09

    mrx.friend: Problém je, že v dobách 8., 9. série byla Reyesová vyprofilovaná jistým způsobem. Co je to za postavu teď, nemám tušení. Carter se na nějakou kontinuitu prostě vykašlal (jak už jsem zmiňovala mnohokrát). Tak těžko soudit, s kým ji párovat ;-).

  26. Clarissa napsal(a) 21.3.2018 v 20:17

    Jinak ještě okamžiky před tím, než se vše uzavře (nebo spíše neuzavře, jak asi všichni tušíme) bych moc ráda poděkovala Michalovi za tento skvělý web, i díky němuž jsou Akta stále s námi, Mirce a mrx.friend, s jejichž názory jsem často souznila, a všem ostatním přispěvatelům, protože mít možnost rozebírat můj milovaný seriál (byť často viděný kritickým pohledem) s těmi, kteří jím alespoň v části svého života také žili, bylo úžasné.

  27. DanaS napsal(a) 21.3.2018 v 20:28

    Popravdě já už asi žádný pokračování nechci, a bez Scully už vůbec ne. Jak už jsem tu někde jednou psala, radši bych možná poslední dvě série a film vyměnila za 1 mytologický film, který by vše důstojně ukončil. Ale to se mi to říká…no ale nelíbí se mi, kolik věcí v seriálu celkově nesedí. Není to prostě promakaně vymyšlený, což by si tenhle seriál zasloužil. Nechci odpovědi na všechno, ale tohle už prostě nemá žádnou pevnou kostru, na které by to celé stálo. Jo a jak má člověk do toho všeho zapasovat Akta X povídky, které nedávno vyšly? Myslela jsem, že když je to psaný se souhlasem Cartera, že to můžu brát vážně, ale už fakt nevím, protože četli jste někdo povídku „Měli bychom si poslechnout něco od Šostakoviče“? (Nechci tu rozpoutat shipper diskuzi, jen fakt nevím, v kolika alternativních vesmírech M&S žijí)

  28. DanaS napsal(a) 21.3.2018 v 20:33

    Jo to máš pravdu Clarisso. I když jsem tento web objevila, když byl velmi tichý. Tak aspoň to mi nové série daly :-D možnost zažít, jak to tu umí žít :-D

  29. Gedzitka napsal(a) 21.3.2018 v 23:30

    Hm no nemam zatial z toho good feeling ale XF bez Gillky urcite ee nona samozrejme sa musia prestahovat sem so LDN a mozu pokracovat s natacanim

  30. Xeninka napsal(a) 22.3.2018 v 3:54

    Dokoukáno v slzách, přeslo to v histerický smích spojený se slzami, po pár minutách tohoto, kdy se to vystřídalo s emocí, že jsem ráda za ně (hlavně za Muldera), jakožto pravověrný shipper, tak se přidal smích a myšlenky, že CC je pěknej bastard a shipper jako poleno a čte fanficy ve velkym :))) A víte co je nejhorší? Víte co? Že ta epizoda stála jako celek podle mě za hovno! To byl akčňák, kde krom tryskajících emocí neproběhlo vůbec, ale vůbec nic. Takže pláč už přešel v neuvěřitelné kroucení hlavou, co to ten CC splácal. A co je ještě horší, že tu epizodu ale budu právě proto milovat, ježiši, to jsou hrozně rozporuplný pocity. Kdo si na začátku říkal, jaktože Scully nejede s Mulderem, hm? A věřte nebo ne, KayTee vám to potvrdí až se na díl podívá, tak po třetí epizodě jsem si sepsala hodně divokou predikci a všechny vás pobavim svou bujnou (byla až tak bujná, hm?) fantazií :) zde je má predikce z 18. ledna: Scully v průběhu série otěhotní (protože jestli na sebe budou dál skákat tak, jako ve třetím dílu, tak se to prostě musí zadařit), Skinner se prořekne a vykvákne, co mu sdělil Kuřák. Pikantnější bude, že se to stane v opačném gardu, to by přece nebyla správná telenovelááá :) a že Scully bude mít podezření na těhotenství, nebo to bude vědět, Skinner řekne tuhle bombu, Mulder řekne Scully nějakou volovinu, možná budou mít vyostřenou argumentaci, Mulder prohlásí, že končí. Ke Scully bude odtažitý, ona nebude ani mít chuť mu to říct, ve finále ale dojde na konfrontaci s Kuřákem, Mulder dostane rozum, najdou Williama, ten bude o jejím těhotenství vědět a přemluví jí, že má Muldera donutit vyslechnout si, co má na srdci. Mulder si posype popel na hlavu, že se choval jako jerk a pak budou žít všichni happily ever after :D end of prediction :) Těhotenství bylo cítit na míle daleko, to jsem prostě velmi dobře čmuchala a ten konec nemusí být možná daleko od pravdy, Willík žije, tak si můžeme představovat, že třeba se mu rozsvítí a dojede bydlet k mamince (jo a fujtajbl že to fakt CC udělal s tím otcovstvím, fuj!). Sorry za můj výlev, jsem těžce ovlivněna posledními minutami dílu. Uá, pustila jsem si ten konec znovu a už zas bulim a zároveň se směju.

  31. x-phile napsal(a) 22.3.2018 v 5:04

    Tak to se fakt nepovedlo. Samá mrtvola a výsledek nula. No, nenechám si zkazit dojem z jinak suprové 11. série, ale My Struggle III bylo mnohem lepší. Jednak nesnáším diskontinuálně natočené věci a jestli tohle má být konec Akt X, tak potěš koště. Ale to bych i brala, nejhorší je, že to IMHO konec nebude a CC bude pokračovat i bez Scullyový. Nebo – a to je ta horší varianta ji bude hrát jiná herečka. A ten shipper konec? Na jednu stranu se to dalo čekat, na druhou stranu je to blbost.

  32. Xeninka napsal(a) 22.3.2018 v 5:17

    Už jsem vychladla asi tak o stupeň. Z hlediska mytologie se neudálo nic vysvětlujícího, tím myslím výše psané to, že to bylo o h… Nemyslela jsem, že celá epizoda stála za h…, to jsem byla trošku naštvaná na CC, že prostě nebylo třeba dovysvětleno, na co je tak moc potřeba Willík. Epizoda měla neuvěřitelný spád, netrpělivě jsem posedávala a několikrát jsem se přistihla, jak držim palce. Mulder byl super akční, super sexy když všechny pokosil. Doufam, že CSM je definitivně po smrti, ale ruku do ohně za to nedám ani náhodou. U Skinnera by bylo hezké, kdyby to nějakým způsobem přežil, na to ho mám moc ráda. A ještě jedna věc – jak se vám líbila Duchovnyho dcera? :) Nevim, jestli dneska usnu, ale pravděpodobně díky emočnímu vyčerpání upadnu do kómatu, ten konec byl prostě áááách <3

  33. x-phile napsal(a) 22.3.2018 v 6:07

    Doufám, že Duchovnyho dcera už nikdy hrát nebude :-) Jinak jsem si to taky nechala rozležet v hlavě, ale na nic jsem nepřišla :-) Snad jenom, že jestli William slyšel z vody, co říkala Scully, tak je zabije oba (vlastě všechny tři), protože je to pěknej psychopat. A nějak nechápu, když se Scullyová při každý zmínce o Williamovi hroutila, že teď jí Skinner něco řekne, ona tomu okamžitě uvěří a Williama (obrazně) hodí přes palubu…
    No nic, jdu pracovat. IMHO na týhle epizodě byl nejlepší Mulderův mustang, ta otočka do protisměru neměla chybu :-)

  34. yscully napsal(a) 22.3.2018 v 8:33

    SPOILERY SPOILERY SPOILERY

    Tak ten cliffhanger není tak hroznej, aby to nemohl být konec seriálu. Na to, jak jsem měla nastavená očekávání, to dopadlo ještě docela slušně.

    Oslích můstků a neaktovských projevů tam bylo fakt hodně. Kdyby ten díl byl konzistentní se zbytkem seriálu, tak by nejpozději ve třetím dílu vyzabíjeli všichni všechny a nebylo by na co koukat. I ten (téměř) konec si Carter mohl odpustit, vždyť Scully je přes padesát…

    Doufám, že je to konec, protože fakt nechci ty dva vidět, jak vychovávají prakticky vlastní vnouče. Takhle ve stylu „a žili spolu šťastně až do smrti a k FBI už se nikdy nevrátili“ by to úplně stačilo.

    Zároveň mi to připadá jako pilot něčeho dalšího, kde nebudou M+S nebo se tam čas od času objeví, aby z důchodu zamávali fanouškům, pokud možno se to bude jmenovat jinak a hlavním zlounem a samozvaným světovládcem bude po tatínkovi William.

    Ve skutečnosti Carter pošle Scully na mateřskou a Mulder jí bude nejmíň jednu další sérii volat jako paní Columbové. Že je Skinner nesmrtelnej, víme už z Kitten, takže ten se z toho vyhrabe a s Mulderem budou parťáci. Kershovi zlomí vaz ty zprávy a tak se někam uklidí, a o hromadě mrtvol za Mulderem po tomto dílu se taktně pomlčí, stejně jako se pomlčelo na začátku revivalu o tom, jak je možný, že se Mulder dostal zpět na stejnou pozici u FBI a o spoustě dalších věcí, které se v průběhu této série tady taky probíraly.

  35. Clarissa napsal(a) 22.3.2018 v 8:55

    Scullyové je 54, Mulderovi 56. Carter je blbec. Opravdu nechápu, jak tohle může ignorovat (ok, jsme opět u toho, proč neobětovat elementární logiku, kdy mě za to budou velebit). Jestli se to s Williamem zavřelo tak, že je to CC syn, jsem fakt zhnusená a jsem ráda, že žádné další díly nebudou, čemuž nahrává nízká sledovanost.

  36. Clarissa napsal(a) 22.3.2018 v 9:10

    Taky si myslím, že si tím Carter připravoval půdu pro 12. sérii bez Scully. A nic lepšího než nechat ji v 54 otěhotnět ho nenapadlo. Smutný.

  37. Amelieba napsal(a) 22.3.2018 v 9:23

    No, vyzera to tak, ze z CC sa stal nakoniec najvacsim zo shipperov, ked toto vymyslel… Akoze mne to az take hrozne nepride, najma preto ze sme v X files, kde je mozne naozaj vsetko a Scully je predsa zena vedy a nesmrtelna :))), ale toto by ma naozaj nanapadlo urobit… Skor som tipovala, ze si nejake dieta osvoja, alebo nieco podobne, ale ze budu mat este vlastne by mi ani na um neprislo… :D I ked posledny mesiac tomu vsetko nasvedcovalo a vela ludi to bralo ako fakt. Ale ako hovorim, nejako obzvlast mi to zasa nevadi. Urobili pre nich kvazi stastny koniec. Keby jeden z nich zomrel, to by som CC nikdy neodpustila…

    Co mi vadi daleko viac je to, co dokazali urobit z Willama, to je pre mna fakt smutne, po tom vsetkom… Tymto zaverom si zasa pripravili podu na pokracovanie pre x roznych alternativ.´Ko­nieckoncova ko vzdy, vynimka bola snad len The truth, ktora vyzerala na naozajstny koniec.

  38. yscully napsal(a) 22.3.2018 v 9:38

    Jo, a ukáže se, že Kuřák měl neprůstřelnou vestu a taky z té vody vyplaval. Nedostal to do hlavy jako Krycek.

    Jinak M+S budou mít dceru a bude se jmenovat Samantha Melissa, protože aby měla v životě taky štěstí, žejo.

    Je smutný, že CC evidentně zcela rezignoval na pokus uzavřít dějové linky seriálu. Už se nedočkáme vysvětlení 21.12.2012, supervojáků a ničeho.

    Minulý díl byl jako ukončení lepší. Doufám, že bude-li něco následovat, bude se to jmenovat jinak.

  39. Queequeg napsal(a) 22.3.2018 v 13:04

    Mě tento díl nechal zcela chladnou a obešla bych se bez něj. Rozloučení s Williamem mi přišlo mnohem lepší v Ghouli, rozloučení se Scully a Mulderem zas v díle minulém. Kdo chtěl, mohl si myslet, že mu šeptala, že je těhotná. Jsem příznivkyní jejich vztahu, ale co je moc, to je příliš.
    Jinak tato série předčila má očekávání a hodnotím ji o dva stupně lépe než tu předchozí, která snad ani nemusela být, nicméně stačilo. Seriál bez Scully sledovat nebudu a pokud si chce Carter vybíjet svou tvůrčí krizi, pak ať tak činí v jiném projektu, jinak XF sklouznou do parodie sebe sama.

  40. Callysto napsal(a) 22.3.2018 v 13:06

    Mně se to docela líbilo, i když to bylo moc akční. Na druhou stranu si říkám, že mají oba slušnou fyzičku. A Scullyová je určtitě těhotná díky nějakému Williamovu zásahu, určitě ji svými schopnostmi umožnil stvořit svoji náhražku, když oficiálně zemřel, a přitom věděl, jak ona na něm lpí. Akorát to asi udělal už při prvním setkání. Prostě šaman :-)

  41. Alien napsal(a) 22.3.2018 v 13:38

    Callysto: Tvoje teorie mě rozsekala :D

  42. Smith napsal(a) 22.3.2018 v 14:07

    Takze si to zhrnme, v prvom My Strugle sa riesili uplne hluposti odporujuce vsetkemu co sme poculi v prvych deviatich seriach, v druhom sa nic nestalo lebo to bol sen, v tretom fajciar je zrazu vylieceny a nikoho to netrapi a nedozvedeli sme sa tiez nic, no a vo stvrtom sme sa trochu ponahanali a to je vsetko. Uzasne smerovanie mytologie. Proste uzasne.

  43. x-phile napsal(a) 22.3.2018 v 14:29

    Na mytologii se měli vykašlat úplně. Ale teď mi něco došlo – William je vlastě Mulderův nevlastní brácha!

  44. Smith napsal(a) 22.3.2018 v 14:43

    Vykaslat sa na mytologiu je zase hlupost. Je to jadro serialu, ktory to cele posuval dalej. Len stacilo normalne nadviazat na povodny serial a nejak to ukoncit.

  45. Alien napsal(a) 22.3.2018 v 14:48

    Je ovšem otázkou, zda by dnešní – nové fanoušky zaujala mytologie seriálu, který třeba nikdy neviděli. A o to tvůrcům šlo určitě také – přitáhnout nové diváky.
    Jinak samozřejmě, já bych byla pro vyřešení mytologie.

  46. Petraela napsal(a) 22.3.2018 v 15:45

    Ja som skončila v slzách. Fakt, ale v takých nostalgicko smutno usmiatych.
    ja som spokojná, i keď William ako dieťa nikoho… to ma nepotešilo. Ale je to logické.
    Ach, chce to repete. Chápem aj negatívne reakcie, ale ja xfiles milujem a beriem to so všetkým.

  47. Mirka napsal(a) 22.3.2018 v 15:54

    Kolik měl CC promile v krvi, nebo si vařil nějaké houbičky, když tuhle zvrácenost psal? Tohle teda vážně nemusel. Chudák William, vlastně chudáci všichni.

  48. Callysto napsal(a) 22.3.2018 v 17:47

    Petraelo, já jsem u toho taky zaslzela. Možná i proto, že toto je asi definitivní konečná a končí s tím i skoro čtvrtstoletí našich životů, spojené s tímto seriálem.

  49. Phoenix napsal(a) 22.3.2018 v 19:47

    Tak přiznám se bez mučeni, ze konec jsem sjela už asi desetkrát. Těch posledních pár minut. Těch minut, ze kterých jsem měla na krajíčku a husí kůži. Oba to zahráli skvěle. Zbytek dílu je, podle mě, sračka. Snad největší sračka ze všech čtyř dílů My struggle. Nelogická, politováníhodná ubohost. Díly, které si už vážně nepustím, jen vybrané momenty. Ještě zvažují si pustit všechny MS dohromady za sebou, aby to dostalo nějaký smysl, nicméně uvidím. Vlastně ani nevím, co k tomu napsat, aby to dávalo smysl. To, že mytologie nenavazuje a zcela nelogicky se úplně vytratila, dobře. To, že Kuřák přežil zásah raketou, fajn. To, že M a S jsou zpět v FBI a pracují na aktech X jakoby se nechumelilo, dejme tomu. Jediný, kdo je na svém místě je Skinda a Kersh. Co nepochopím je twist charakteru Monicy. Kam se poděla ta zásadová, čestná a rovná Monica? Co jí přimnělo otočit? Jaké byly její pohnutky? Nevysvětleno, nepochopeno. Zřejmě chyběl Doggett, aby jí trochu proplesknul. A nakonec William. Takhle jsem si jeho vývoj nepředstavovala. Neměl on být vůdcem nové rasy? On byl přece první. Měl být silným vůdcem, ne tím, co nám CC představil. Psychopatem, magorem. A taky – 17 let se řeší William. Scullyová ho oplakává, pátrá po něm, vyčítá si své selhání a nakonec jí Skinda něco řekne a ona během jednoho dílu otočí jakoby se nic nestalo?! Upřímně jsem ráda, že to celé už skončilo. Další zklamání by mě asi mrzelo

  50. x-phile napsal(a) 22.3.2018 v 20:57

    Hudba z druhého filmu při scéně Muldera a Scullyové na molu. To je fakt pecka. Ale není to trochu málo? No, jdu si ten díl pustit ještě jednou, ale můj názor to asi nezmění :-(

  51. nettiex napsal(a) 22.3.2018 v 21:05

    Po první epizodě jedenáctky jsem byla šokovaná a znechucená. Ale doufala jsem, že… to prostě nemůže být pravda. Ne.

    Po konci… Ne. Prostě ne! Jak se sakra opovažují takhle vyhodit, pošlapat a poplivat prvních devět sérií? Kam šla mytologie? A ten konec? „Sorry, Wille, ale hele, že jsi zrůdička, to nevadilo, ale jsi Kuřákova zrůdička, takže k čertu s tebou, beztak jsem tě nevychovala a navíc čekám další, (i když mi je přes padesát a jsem vlastně neplodná, hahaha!). Takže pápá a všichni jsme šťastní!“

    Fraška. Prostě fraška a nic jiného.

  52. Bellezza napsal(a) 23.3.2018 v 0:01

    Ja zas dumám,ako je možné,že neotehotnela behom tých rokov čo spolu žili (po The Truth) až film IWTB.

  53. Xeninka napsal(a) 23.3.2018 v 1:41

    Nedivila bych se, kdyby v tom nějak figurovala Williamova schopnost vyklubat kuře z vejce (imho tu schopnost ukázali ve flashbacku zcela záměrně). Už to tu zmínila Callysto a v zahraničních diskuzích jsem to už také zahlédla. Vůbec, ale vůbec by mi to nepřekvapilo.
    Petraela: ách, to je přesně to, co jsem včera nemohla vystihnout, když se mi střídaly stavy histerického smíchu se slzami radosti a podepisuju se pod to, že X-Files miluju a beru jak to dobré, tak i to horší.
    Mimochodem narozdíl od My Struggle I, II a III jsem si IV pustila znovu, což o něčem vypovídá. Ano, spousta věcí se v aktech opakuje, zvlášť v tomto dílu a korunu tomu nasadil CC, protože z rozhovorů s ním plyne, že CSM, Skinda ani Monica nemusí být nutně po smrti. Vlastně je docela evidentní, že historie se opakuje – CSM zcela jistě přežije, všsk je nesmrtelný, nebo ne? A Skinda stopro dejchá, už včera jsem si všimla, že se vrhnul pod auto než do něj narazili a CC nabádá k tomu, se podívat, co přesně Skinda v ten moment vyvedl.

  54. Angelitos napsal(a) 23.3.2018 v 2:10

    Zase název přesně vypovídá o tom, co jsem cítila, když jsem koukala na tenhle díl. Zase to byl boj. Bylo to totálně prázdné, o ničem a pořád jsem čekala na něco víc. A ono to víc nepřišlo. Bylo to mdlé a konec radši nekomentuji. Nemám na to slov. Jediné, co se mi líbilo byla hudba, fakt úžasná. A taky Scully jak běžela na podpadcích s tím účesem, úplně staré dobré časy. Ale to je tak všechno. Slabota!! Mythologie je v těchto řadách TOTÁLNĚ O NIČEM! Radši kdyby nebyla. Díky za ty samostatně stojící díly, jinak bych brečela :)

  55. Amelieba napsal(a) 23.3.2018 v 8:44

    Tak zasa, ked si clovek pozrie cely ten zaver, nie je to tak, ze by Scullyova hodila Williama len tak za hlavu. Ved asi 10 minut predtym ako Mulderovi povedala, to co povedala, stretla Williama v prestrojeni za Muldera a teda nevedela, ze to Mulder nie je (a to uz bola po rozhovore so Skinnerom) a chcela ho zachranit a neliehala na neho, ale po tom co jej povedal a po odhaleni, ze to bol vlastne William, si jednoducho uvedomila co jej chcel povedat, a ze ho maju nechat odist. Tak to podla mna Mulderovi povedala, aby sa pre neho netrapil, lebo pochopúila, ze on ich pomoc nepotrebuje a ze urcite prezil. Tot vse.

    Tym nehovorim, ze sa mi paci, co z Williamom dorobili…
    Pre mna budu aj tak oni jeho rodicia, vlastne ze Scully je jeho matka je predsa overene a podla mna Mulder je nim tiez. Pred nejakym casom som citala zhrnutie clankov a prispevkov z tej stranky ghouli.net a tam sa pisalo i o tom, ze William ma zvlastnu DNA, z ktorej vyplyva, ze nema len 2 bilogickych rodicov, ale tusim minimalne 4. No proste, komplikovane…

    Len dufam, ze CSM konecne naozaj zomrel (jedine ze by mal rovnake schopnosti ako William), Skinner to urcite prezil a Monica je vraj otazna… takze neukoncilo sa vlastne riadne nic a o com vlastne chceli byt tie 4 diely My struggle som nejako nie celkom pochopila… Mozno si ich este niekedy skusim pustit po sebe, ale nemyslim si, ze mi to da nieco zmysluplne… :/

    Takze u mna to bude nanovo 9 predchadzajucich serii pocas volnych vecerov. ;)

  56. petraela napsal(a) 23.3.2018 v 8:58

    Xeninka: Mňa totálne rozsekalo, keď Mulder povedal, Kto som, keď nie som otec? Tam sa ukázalo ako na tom bol, napriek tomu, že sa netváril vždy úplne zúčastnene, aj preneho bol William v podstate „zmysel života“ Vtedy mi vyhŕkli slzy.
    V podstate začínam mať pocit, že tých nesmrteľných tam je asi viac. Minimàlne Scully. A tým pádom.je ich bábo opodstatnené a kràsny dar od Williama.

  57. Luke8701 napsal(a) 23.3.2018 v 12:22

    Chrise Cartera nikdo neměl pouštět zpátky. Bez Spotnitze ho nikdo nekočíruje a dopadá to těmahle zvrácenostma. Nerad to říkám ale My Struggle quadrilogie mi totálně znechutila i původní seriál. Smutné.

  58. Mirka napsal(a) 23.3.2018 v 13:16

    Luke8701 čteš mi moje myšlenky. Tak jsem se těšila, jak si udělám recap celého seriálu od začátku a teď jsem tak znechucená (zhnusená), že to prostě nejde. Mám blok. Když si představím, že to všechno byla vlastně lež a přetvářka, je mi z toho zle. Možná někdy, za čas, tak maximálně série 1–5 a první film. Dál to asi nepůjde. Jen se modlím, ať ho nenapadne „revivalovat“ taky Millennium, to už by byla katastrofa.

  59. x-phile napsal(a) 23.3.2018 v 13:48

    Já jsem zrovna při opakování před Essence/Existence a taky mám docela problém, jak se k tomu postavit. Reyesová přešla na druhou stranu, z Williama udělali živoucí monstrum… Ale rozhodně na seriál nezanevřu!

  60. Smith napsal(a) 23.3.2018 v 14:14

    Luke8701: Presne preto ja sa tvarim, ze plati len mytologia povodneho serialu. Vo vsetkych rozhovoroch tvorcovia prizvukovali ako su superoldiers naozaj mimozemstania a ako nas vsetkych chcu kolonizovat, ze to je ta naozajstna pravda, ze fajciara zabili naschval raketou aby kazdemu jednemu bolo jasne, ze tentokrat uz naozaj je definitivne mrtvy. Aspon stokrat som pocul ako to stale prizvukovali. A odrazu si pride Carter a vsetko vymysli nanovo a nezatazuje sa vobec nejakou kontinuitou. To je otrasne.

  61. Alby napsal(a) 23.3.2018 v 14:17

    To ako mam teraz pozerat na tu rkasnu scenu z Existence, ako sa bozkaju a medzi nimi dieta.

    To ako, co spravil Carter Wilikovi…omg.

  62. chrz napsal(a) 23.3.2018 v 16:29

    VELKÉ zklamání. Byly zde díly, které kopírovaly původní styl – byly fajn, ale vlastně proč kvůli nim točit nové řady. Byly zde ddíly, které se pokoušely o něco nového – a ty se nepovedly, protože taková prostě Akta nejsou. A pak tu byly IV mytologické díly – a to byla katastrofa, slepé uličky, nenávaznost nejen na starou mytologii, ale i na sebe navzájem (celý jeden díl byl sen !!). Proč to dělali, stejně nové fanoušky nenalákali. Prostě bohužel, tyhle 2 řady už neměly vzniknout, nebo s úplně jiným scénářem.

  63. BeatriX napsal(a) 23.3.2018 v 16:56

    Taky přiznávám, že jsem to odbrečela. Zkrátka konec seriálu, ta hudba, nostalgie…
    K samotnému dílu… za mě parádní hudba asi v průběhu celého dílu.
    Ale mám problém se smířit s tím, jak po tom všem Williama takhle odepsali… Po těch letech, kdy opakovaně potvrzovali, že William byl Mulderův syn, nakonec vymyslí tohle. To se nemohl někdo postavit tomuhle nápadu? … Potom měla odpověď na otázku o původu Williama radši zůstat nezodpovězená, jenom jako „The truth we both know“ a každý mohl věřit svému. O to víc mě asi dostala mě jak scéna, kdy Mulder Williama konečně našel a objal, tak scéna na mostě a jeho „For so long I believed…“, protože navzdory tomu, jak nezúčastněně se Mulder tvářil vždy, když šlo o Williama, tady konečně vyplavaly všechny emoce, co byly tak dlouho pod povrchem…
    Pro mě prostě byl, je a bude jeho syn, i přes to odhalení v posledních dílech…
    Takže… doufala jsem v jiný konec? Určitě. Ale na druhou stranu při zpětném ohlédnutí za epizodami My Struggle, ve kterých mi přišlo, jakoby Carter bojoval sám se sebou a se vším, co v předchozích sériích vytvořil, a se směrem, jakým hnal novou mytologii, nevím, jak jinak to mohl v posledních 43 minutách uzavřít… taky to možná mohlo dopadnout hůř, než to nakonec dopadlo.

  64. Clarissa napsal(a) 23.3.2018 v 17:33

    Alby: Tak přesně tahle scéna se mi taky vybavila. A jsem trochu pobavená tím, jak ji asi teď budou prožívat ti, co akceptují nové směřování (odmítám použít slovo mytologii).

    Netuším, jak mohl kdokoli (herci počínaje, produkcí konče) Carterovi odkývnout to, aby z Akt X udělal mexickou telenovelu, v jejímž závěru se skoro všichni postřílí (aby mohli v případě autorovy libovůle opět obživnout – někteří už poněkolikáté), ze syna se stane bratr, 54letá neplodná žena zázračně otěhotní a ústřední dvojice tak vyráží vstříc budoucnosti happily ever after.

    Já tohle odmítám, nejde o to, že bych nebyla ochotná akceptovat děj, který neplní má očekávání. Byla, ale nesmělo by to být tak ubohé a prvoplánové (nedokážu tomu dávat nadstavbu typu: William vlastně myslel na Scully, a protože je nesmrtelná – jako vlastně všichni v Aktech – tak jí jako dárek věnoval potomka; tyhle interpretace považuju jen za zbožné přání fanoušků). Takže, Akta pro mě končí epizodou Je souhauite, ve chvílích slabosti si pustím Existenci (bez divné pachuti, která teď bude rušit mnoho fanoušků) a ve chvílích nostalgie některé MOTW z 11. série.

    Ale každý to má jinak ;-).

  65. Angelitos napsal(a) 23.3.2018 v 22:30

    Clarisa: Máš recht! Pro mě to končí Requiemem. 8 a 9 série je pro mě dost mimo a o 10 a 11 nemluvím. To bych musela mít jo chuť si něco z tohoto pustit :(

  66. Bellezza napsal(a) 23.3.2018 v 22:51

    Pre boha,čo za drísty to niektorí fans splietajú? Že to dieťa je dar od Williama.Toto ja odmietam čo i len pripustiť! Beriem to tak,že po tom rozhovore v kostole minulej dome dostali ešte jednu šancu aby boli rodina!Pre mňa to dieťa je a bude Mulderovo.

  67. Bellezza napsal(a) 23.3.2018 v 22:52

    Minulej epke tam malo byť…

  68. Alby napsal(a) 23.3.2018 v 23:00

    to Bellezza: Ze s jeho schopnostami umoznil, aby Scully v jej veku ostala tehotna…dieta je Mulderovo of course.

    Boooooze to iste som pisala po 8 serii, ze Will je urcite Mulderov.

  69. KayTee napsal(a) 23.3.2018 v 23:03

    Tak nevím, asi jsem teď málo náročná, možná hormony…i když to bych čekala opak. Ale já jsem spokojená. Ten díl měl 40 minut, tam už bylo jasný, že se z toho žádná megasuperskvělá mytologická bomba už vykřesat nedá. Za mě to skončilo se ctí, nebyla to úplně hovadina. Těhotenství jsem čekala, to už mě nepřekvapilo. Scully asi ještě v přechodu není, navíc si kvůli tomu zapálili svíčku v kostele, je to speciální žena a ještě působení Williama do toho…Ne, mně to vážně nepřipadá divné :-D To, že William žije, to je jasná věc. A myslím, že Scully to musí v hlavě cítit. A její promlouvání na konci k Mulderovi je logické…složila se už několikrát předtím, teď už to měla v hlavě srovnané, navíc jí i William řekl, ať ho nechají být, že ví…
    Kdo z ostatních žije nebo nežije už je mi tak nějak jedno. Další díly prostě nechci. A nechci se dál zaobírat tím, jak to mohl CC udělat lépe, co měl neudělat a jak si mohl dovolit tohle a tohle… na co. Pro mě je to srdcová záležitost a vždy bude. Některé díly už si nikdy nepustím, některé třeba ano. Ale v srdci je pořád ten skutečný Mulder a skutečná Scullyová a nic už se na tom nezmění :-)
    Díky Krycekovi za tento web, všem za titulky a prostě uplně všem, že jsme to tady mohli sdílet :-)
    Jo, a tu Duchovnyho dceru si jdu pustit znovu, já zapomněla, že tam má hrát a vůbec jsem si nevšimla, která to byla :-D

  70. Mirka napsal(a) 24.3.2018 v 6:35

    Clarissa máš pravdu. Pro mě je tohle ta nejhorší varianta konce, co kdy mohla být. To co jim CC udělal je největší krutost. A to jsem si pořád říkala, že po případu s Emily už snad nechá Scully na pokoji. A tím rádoby zázračným těhotenstvím to ještě dorazil.

  71. Alby napsal(a) 24.3.2018 v 8:42

    Ja uz sm na to prisla…Carter proste neznasa emancipovane zeny, preto to Scully stale robi..

  72. Martin napsal(a) 24.3.2018 v 11:45

    Jsou někde zprávy o tom, zda vznikne i 12. série?

  73. Smith napsal(a) 24.3.2018 v 12:30

    Alby: A preto na zaciatku Scullyovu stvoril ako silnu emancipovanu zenu.

  74. Alby napsal(a) 24.3.2018 v 13:18

    to Smith: No, aby si na nej mohol pocas rokov vybijat v frustracie :D

  75. Manche napsal(a) 24.3.2018 v 15:57

    Ještě jsem neměl tu čest tuhle epizodu vidět, ale k jedné věci bych se rád vyjádřil. Už v minulé řadě mě dost naštval charakterový twist Monicy, ale podle různých slibů, které jsem četl, jsem doufal v to, že se její počínání alespoň trochu osvětlí, ale co jsem tady v komentářích pochytil, tak z toho nakonec nic nebylo.

    Ty nové série mě nijak nenadchly, je zde hodně věcí, co mi vadily v protikladu s tím, co mě potěšilo, ale pro mě je Monica jeden z těch hlavních důvodů. Její charakter z 8+9. série jsem si zamiloval, ale v revivalu mi její postavu dost znepříjemnili.

    Celkově pro mě seriál končí 9. sérií a ty nové díly pro mě prostě neexistují. Celý seriál mi to rozhodně nezkazí, ale je škoda, že ten rozdíl v kvalitě 1–9. série x 10–11. série je pro mě tak propastný

  76. captain napsal(a) 25.3.2018 v 19:41

    Tak si to shrneme. William nalezen a hned zase ztracen. Kersh opět zavřel Akta-X. Kolikrát už!? Skinner možná mrtev. Monica Rayesová a Kuřák téměř určitě. A ejhle, happy end, celosvětová mimozemská pandemie nenastala, zatím, a Mulder je stejně otcem. Zázraky se dějí. Tak sláva. Dvě série Revival nebyly špatný nápad, mohlo to teoreticky dopadnout i hůř. A teď rychle, spravit si náladu starými osvědčenými Akty-X, nejlépe 1.-5. série + první film.

  77. Pavel napsal(a) 25.3.2018 v 21:10

    No,ten poslední díl snad ani neměl být, lepší by bylo rozloučení minulým dílem.Scully těhotná po padesátce, ač již před desítkami let neplodná, hmm … to je fakt síla, bohužel na hranici trapnosti. Skinner, jedna z nejlepších postav mrtev, živ ? … asi se už nikdy nedozvíme. Kuřák jako vždycky s otazníkem, přežil-li zásah raketou, co je pár střel v hrudníku. Žádní mimomemštaně, prostě nic- rozloučení jsem čekal velkolepé – tohle bylo vše jen ne důstojný konec :-(

  78. Bellezza napsal(a) 25.3.2018 v 23:22

    Tak som si to znova pozrela,s titul­kami.Sú veci čo sa mi páčili aj nepáčili,asi ako každému.
    CC Scullyovej tehotenstvo plánoval asi dlho,len podľa toho ich rozhovoru v Plus one a v minulej epke.Beriem to tak,že si to obaja konečne zaslúžili a chcem uveriť,že snáď už budú šťastní.Toho zlého si už užili dosť.A ten vek už beriem tak,že sú to Akty X kde je možné všetko.Takže som relatívne spokojná…

  79. Angelitos napsal(a) 26.3.2018 v 6:10

    Já doufám, že už nic dál nebude. Bez Scully by to bylo děsné jak to pro mě bylo bez Muldera. Ještě s tím rozdílem, že teď tu už tak ponurou kvalitu drželi při životě jen tihle dva :)

    Chtěla bych poděkovat Michalovi, že se nevzdává a pořád tenhle web udržuje a píše skvělé recenze. A taky všem fandům. Moc ráda jsem si četla všechny názory a komentáře.

  80. DanaS napsal(a) 26.3.2018 v 15:50

    Už tu bylo řečeno mnohé a s většinou se můžu ztotožnit. To těhotenství by mě teda nenapadlo (jak tu píšete), nic nemá hlavu ani patu a je to zcestné..ale nejvíc mě asi mrzí, že je mi to už nějak jedno. Celou sérii jsem dokoukávala spíš ze setrvačnosti a do nových dílů jsem se skoro musela nutit. Konec mě rozhodně nedojal a nevyvolal ve mě skoro žádné emoce. Když si vzpomenu, jak jsem prožívala mytologii v původním seriálu…revival chce asi fakt brát s rezervou. A to co udělali Monice, mě taky hodně mrzí. Měla jsem jí ráda.

  81. Manche napsal(a) 26.3.2018 v 18:00

    Mě kdysi přišlo, že po slabší 5 a 7. sérii (6 byla dost povedená), to 8+9. série zase pořádně nakoply a nové hlavní duo na tom oživení seriálu mělo značnou zásluhu. Monicu jsem měl radši než Johna, tím spíš mě její transformace mrzí. Když si vzpomenu, jak se odvážně postavila za Muldera v The Truth (to byla její nejlepší scéna), tak by člověk snad brečel, když vidí, jak její charakter překroutili. Názor na ni mi to ale nezmění, budu mít pořád rád tu starou Monicu a tuhle novou pochybnou postavu s ní neztotožňuji.

  82. Mirka napsal(a) 26.3.2018 v 19:09

    Taky jsem měla ráda Moniku, odvážná a čestná holka na svém místě. Skvělá postava. To, že z ní CC udělal bezdůvodně zrádkyni mě šokovalo. Jestli ji tam tahal jen aby mohla připalovat Kuřákovi cigaretu, to si mohl odpustit. Je to zkrátka nesmysl, stejně jako celá nová mytologie, jestli se to dá vůbec ještě takhle nazývat.
    Nad Skinnerovou smrtí jsem taky nevěřícně kroutila hlavou. Když už ho chtěl CC zlikvidovat, tak ho měl Kuřák třeba zastřelit a ne ho přejet jako nějakého králíka. No prostě děs. :-/

  83. mrx.friend napsal(a) 26.3.2018 v 20:28

    Tak, i když jsem poslední epizodu viděl hnedka po možnym uvedení, na rozepsání komentu jsem si našel čas pořádně až teďka. Jako prvnímu se člověk musí pousmát Kershovi, kterej už poněkolikátý vyhrožuje uzavřením Akt X. V ten moment jsem zase myšlenkama prohnal celý dvě poslední série a říkal jsem si, jaká byla pitomost cpát Muldera a Scullyovou zase do vod FBI. Jestli to bylo jenom proto, aby se tak snáz dostávali k případům a na místa činů, … těžko říct, každopádně mě napadlo, že by mi vůbec nevadilo, kdyby se Akta řešila tak trochu „z domova“. Mulder ve svém brlohu, třeba nový informátor, kterej by právě tak trochu zastal roli tý úřední agendy a veškerý případy by se prošetřovaly ve stylu soukromýho očka, na vlastní pěst. I mi ten kocept zní daleko poutavější a logičtější vzhledem k událostem posledních dílů devítky. Zpátky k „My Struggle IV“ … epizoda byla skvěle natočená, akční scény na úrovni, líbil se mi i styl vyprávění tak trochu napřeskáčku, kdy to drželo divákovu pozornost, ale tím asi s jednoznačnýma kladama končim. Potom už to byla, jak už zmínila x-phile, jenom samá mrtvola a Carter postupně v ději likviduje všechny, kdo by se ještě mohly k tématu nějak vyjádřit. Absurdní je tedy potom např. scéna, kdy se Mulder asi 5 minut probíjí přes hangár k panu Y, který se před prohnáním kulky hlavou zmůže jenom na zopakování „Vy tomu vážně nerozumíte, co? Váš syn má to, co všichni chtějí.“ Pif! Recyklace hlášek z jedničky, nulový posunutí a objasnění v příběhu, jenom prostě zabitej čas, kterej mohla např. Reyesová využít v autě s Kuřákem k tomu, aby se nahlas obhájila, proč je momentálně na jeho straně. Od Kuřáka jsem vážně čekal, že přijde s nějakým šokantním rozuzlením, že je nesmrtelný, protože aktovské tajemno-netajemno, divák by si zasloužil vědět, proč ustál útoky v epizodách „Redux II“, „Requiem“ a „The Truth“, o jeho rakovině nemluvě, stejně tak, proč ještě v desátý sérii vypadá zuboženě a má facelift, zatímco hned v jedenáctý už zase vypadá jako hodnej pán, na kterym se za ta léta podepisuje leda tak stáří. Scyullové těhotenství beru tak nějak neutrálně – možná je to přes čáru, ale s přihlédnutím k legendárnímu heslu „Never give up on a miracle“ a k tomu, že Carter chtěl nakonec ty váhy v posledních vteřinách zase trochu vyrovnat, jsem s tím v pohodě.

  84. mrx.friend napsal(a) 26.3.2018 v 20:56

    Jinak tu taky probíhá diskuze o původních sériích – o tom, kdy pro koho Akta X končí už v původním seriálu. Zmiňoval jsem to tady několikrát, ale osobně sedmičku trochu vytěsňuju a naopak mam potřebu zastat se osmičky, kterou se nebojim dát na stejnou úroveň jako úplně první řady. Konečně ustoupily ty bláznivý experimenty a tvůrci se zase vrátily ke skvělým příběhům a děsivý atmosféře. Mulder sám coby součást jedný velký mytologie. Charaktery John Doggett, Monica Reyes. Až mi přišlo, že co se do seriálu Duchovny vrátil mezi živý, už to jenom kazil a jeho Mulder byl ten unavenej, protivnej a vyhořelej, jako trochu i teď.
    Pokud jde o případnou 12. sérii, vzhledem k tý sledovanosti, která podle mě byla docela mizérie, si nemyslim, že bude. I když už Duchovny s Carterem vesele křičí do světa, že nejsou proti, i úřesto, že už s nima na place nebude přítomná Gillian. Obrat o 180. To je holt tak, když má David nejspíš pocit, že kromě zpívání a psaní knížek, nahánění v Aquariu a vyhánění v Californication už žádnou další filmovou nebo televizní roli nedostane. Chris je kapitola sama o sobě, toho už bych jenom nechal číst si ty noviny, co ho dennodenně inspirujou k potenciálním scénářům a popíjet u toho ginkgo čaj :-D Ale kdyby přece jenom na další díly mělo dojít, viděl bych asi jako nejlepší variantu Muldera se Skinnerem, zatímco Scullyová by se holt starala o druhého Williama (líbila se mi tu ta yscully narážka na paní Columbovou :-D). A už to z mých řádků taky padlo několikrát – o nový díly bych stál hulvátsky jenom proto, aby zase na chvíli tenhle kult vždycky ožil, já se těšil na to, že zrovna teď si vyčlenim hodinku jenom na Akta a na ten skoro až starodávnej pocit toho sdílení myšlenek a dojmů hned po zkouknutí tady na fóru. Taky díky všem! 8-)

  85. Tereza napsal(a) 26.3.2018 v 21:06

    Už v polovině jsem si chtěla podřezat žíly. Nuda, hloupost,stupidita.

  86. yscully napsal(a) 26.3.2018 v 23:27

    mrx.friend: Máš pravdu, bez tohoto webu a oldschool diskuzí tady a Michalových recenzí by celkový dojem z nových sérií nebyl ani třetinový. Tohle vnímám jako obrovskou přidanou hodnotu oproti jakýmukoliv jinýmu seriálu, ať byl revival jaký chtěl (jedenáctku teda stále považuju za dobrou, byť asi jediné, co je doopravdy mrtvé, je mytologie). Jestli nedej vidle bude nějaká dvanáctka se Scully na mateřské, tak se na ni taky podívám, pokud tento web bude existovat.

  87. Angelitos napsal(a) 27.3.2018 v 4:39

    Tento web je nesmrtelný, stejně jako akta :D

  88. Mirka napsal(a) 27.3.2018 v 6:09

    mrx.friend: ztotožňuju se s tím, co píšeš. Jen se obávám ,že Carterovi už nepomůže ani ten ginkgo čaj. Je škoda, že to jeho „dílo“ kazí v důsledku celkový dojem z jedenáctky, která je docela dobrá.
    yscully: souhlasím. Kdyby nebylo tohoto skvělého webu, vzdala bych to hned na začátku. Osobně je mi jedno, jestli bude nějaké pokračování nebo ne. Už by to šlo stejně mimo mě. Jen jsem ráda, že aspoň GA užila rozumu a na dalších Carterových fantasmagoriích se podílet nebude.

  89. Luke8701 napsal(a) 27.3.2018 v 9:47

    Osobně nemám s osmou ani devátou sérií žádné problémy. Naopak je vnímám jako závan čerstvého vzduchu, kdy byli scénáristé konečně osvobozeni od zatuchlého Muldera a vůbec ohrané mytologie… Scullyová se posunula dál, Doggett a Reyesová byly slušně napsané a zahrané postavy… případy se řešily trochu jinak atd. Pak se vrátí Duchovny a táhne to celé zpátky do pravěku, než ho zase vypsali ven. Ono se to těžko říká, ale někdy prostě seriál táhnou ke dnu hlavní hrdinové, obzvlášť když je hrajou herci, kteří by očividně nejraději byli jinde.

  90. Manche napsal(a) 27.3.2018 v 18:29

    V tom shrnujícím článku k 7. sérii to padlo, že David Duchovny už do 8. série nechtěl a nakonec to s ním nějak dohodnuli. Taky mi přišlo, že v té 8. sérii byl místy takovej otrávenej, jakoby už tam nechtěl být…

  91. HWR napsal(a) 27.3.2018 v 20:42

    Když o tom přemýšlím. Poslední díl 11. série je jako nachystaný na Třetí film.

    William oživí Osamělé střelce, kteří nepochopí hlavní záměr své „nové“ cesty. Mezitím si bude vychutnávat popravy vrcholných hlaviček globálního establishmentu Kuřáka.

    Mimozemšťané sestoupí z nebes nastolí nadvládu Retikulanního druhu se symbolem Štíra. Mezitím se Mulder bude schovávat před FBI a hledat O´Mallyho a Skinnera.

    Dogget při panice se pokusí najít Reyesovou (která se prostřednictvím svých schopností vrátila z astrálního světa).

    Dogget nenajde hned Monicu, ale narazí na jednom sanatoriu na Reggiho a najednou si vzpomene, že všechno bylo trochu jinak. Teda jenom jako.

    Jaromír Soukup…ehm Tad O´Mally dostane infarkt a bude rád, že měl ve všem pravdu.

    Scullyovou chvíli po posledním díle unesli mimozemšťani a proto tam skoro celé dění nebude.

    Reyesová se pobije s Williamem jako řádný protivník, čímž pochopí, že není nebezpečí a nechá jí být. (teta a synovec musejí držet =)

    Williamem půjde dělat svoje sadistické choutky při globálním holocaustu.

    Když zrovna na Muldera bude mířit šedivák, zjeví se Reyesová a propíchne mu místo za hlavou. Reyesová řekne Mulderovi o Osamělých střelcích a vydají se za nimi.

    Doggett a Reggie najdou Skinnera při pouliční přestřelce armádních příslušníků protichemického týmu proti šedivákům.

    Einsteinová a Müller vyhrabou poznámky unesené Scullyové a začnou postupně budovat biologickou ochranu proti nákaze. Tad O´Mally se zázračne na chvíli probudí, aby taky pomohl.

    Mulder, Reyesová najdou pouze Byerse, Frohika + skoro střelec a skoro střelkyně (Jimmy + Yves). Langly se najde svůj skynet a nechá ho vyhodit do povětří.

    William vyskočí a postaví se před Skind-Dog-Reggie tým. Aby je upozornil na sestřelený koráb, který vlastně ani nesestřelil. Musí najít někoho, kdo ten koráb ovládne.

    Frank Black zjistí, že identitu boha a ďábla sjednocuje pán času, zjistí že ovlivňuje kvantové fluktuace kolem invazních sil tak, aby se povedlo konečné řešení. Čímž mimozemská mytologie (Mulderologie) se trochu dostává do křížku s mytologií náboženskou (Scullysmus).

    Reyesová dostane divný pocit a pošle Osamělé střelce s Mulderem ke korábu. Sama odběhne, aby Blacka ochránila před nehmotnými mimozemšťani.

    Zde se setkává Skinner guys a zbytek. U korábu uslyší nějaký hlas. Je to robotičtější verze Kuřákova hlasu. William silou mysli vytáhne z křoví diktafon, ze kterého vycházejí kecy o první stínové vládě a jejich prozřetelnosti ohledně spadlého korábu. Diktafon vybuchne.

    Osamělí střelci dávají s trenérem slepých a rádobyšpiónkou celý krám do chodu. Až na Frohika, který gentlemansky brání Reyesovou před démonskou havětí. Black prozrazuje, že původ mimozemšťanů je částečně spjat s peklem. Tak s Frohikem a Reyesovou jdou do korábu.

    Einsteinová a Müller vytvoří vakcínu, bohužel jí bude tak malé množství, že dají pouze týmu u korábu a sami zemřou. Zkontaktoval je O´Mally (prostřednictvím fa­xu).

    Langly oznámí, že koráb je tvořen počítači na buněčné úrovni, ačkoliv rozhraní je klasické. Proto Williama využijí jako CPU celé lodi.

    Všichni nastoupí dovnitř a poletí vysokou rychlostí do středu invazní flotily. Bohužel kolem Blacka se stále budou objevovat podivné úkazy a tak Doggett, Reyesová budou šít po všem možném, co bude na něj namířené.

    V klidnější fázi Mulder a Black vypracují psychologický profil nejvyššího reticulana, jež se rozhodl přistoupit na nabídku kuřáka a dozvídají se hrozivé tajemství.

    Mateřská loď pozoruje létat obrovskou hromadu jater a tak na Williamův koráb nevystřelí.

    Ten naprosto opačně prorazí strukturu mateřské lodi. Langly získá schéma mateřské lodi a zjistí, že mateřská loď ovládá ostatní koráby a invazní síly.

    Doggett, Reyesová půjdou zničit zařízení meziflotilní komunikace.

    Skinner, Reggie a Byers položí výbušniny k přístroji udržující prostorový tunel ze souhvězdí Štíra k Solárnímu systému.

    Mulder a William se pustí k probíjení hord emzáků za Scullyovou.

    Jimmy, Yves, Frohike vyběhnou od Langlyho a bez rozmyslu bijí všechno, vším, jakýmkoliv způsobem co má dvě černé oči a 1000 let neopálenou kůži.

    Black Frank se konečně dostal do hlavy nejvyššího šediváka a svádí s ním boj na poli duchovních dimenzí.

    Langly bohužel už dál nesvede držet vedlejší vchody do jádra mateřské lodi. Tak emzáci proudí dál a vytváření mnohem větší tlak na Skinnera, Reggia a Byerse, zároveň Frohika, Yves, Jimmyho.

    Mulder s Williamem sice při divokém kombu nenacházejí halu s unesenými, za to narušili napájecí systém lodi a paliva. I přes zdejší bytí desítek emzáků a nevolnost Muldera ze záření utíkají pryč k jádru lodi. Spadnou do nějaké podivné škvíry (loď nemá klasickou podlažní strukturu).

    Velká exploze otřese lodí. Emzáci padají k zemi. Langly vidí invazní flotilu v nelogické formaci a konečně hackuje napájení každé lodi, kterou zaměří.

    Skinner, Reggie, Byers odpalují. Mulder se probudí a William vyžene halucinace. Vidí Scullyovou jak drží v dlaní vedle sebe malou postavu. Je to dcera Muldera a Scully. Mulder nechápe, jakotože je po takové chvíli, už tak velká. William a Scully vzájemně „nižší hmotnost, rychlejší plynutí času, relativita Muldere“. William zmizí.

    Frank s Williamem v mžiku zničí osobu nejvyššího a využívá tak jeho mozek k vniknutí do ostatních invazních sediváků, kdy kromě psychiky naruší neurologické funkce.

    Reggie a Byers táhnou zakrvaceného Skinnera a všichni utíkají do vnikajícího korábu. Opustí mateřskou loď a dopadají na zem. Svět byl sice z velké části zničen a nový světový řád Kuřáka fungoval pouze několik měsíců, ale stále velká část světa byla zachráněna. William obejme svojí sestru a Mulder obejme všechny. Konec.

  92. mrx.friend napsal(a) 28.3.2018 v 0:05

    Ještě jedna technická O:) Smith dobře připomenul, že všechny „Boje“ jako celek prostě nedávají smysl. Ještě jsem se chtěl trochu pozastavit u tý vize Scullyový a de facto jednoho kompletního dílu. Nevim, jestli už jsem poblblej z různých sci-fi filmů, který se problematikou cestování v čase zabejvají, ale pokud mají hrdinové ten dar nahlídnout do budoucnosti a nějak ji na základě konkrétního momentu zvrátit a ovlivnit v přítomnosti, potom mi přijde, že nic z „My Struggle II“ se nemůže uskutečnit a naplnit. Jednak tady (jak už jsem zmiňoval v předchozím komentáři) nesedí Kuřák, kterej si neni vzhledově podobnej napříč celou novou mytologií, setkání Scullyové s Monicou je taky pasé, stejně tak přítomnost Einsteinové a Millera, v neposlední řadě hapruje hledání Williama, až když je svět na sklonku svýho konce kvůli epidemii. Vzhledem k tomu, že Mulder se Scullyovou prakticky celou jedenáctku mlaďochy Einsteinovou a Millera neviděli, divil bych se, kdyby tak najednou byli nuceni zase spolupracovat – kutit protilátky a vzájemně si zachraňovat životy. To mluví pro to, že „My Struggle II“ navazuje prostě na „Babylon“, odehrává se někdy těsně po něm a jenom to podtrhuje Carterovu krizi, kdy sám ještě nevěděl, jak vůbec hodlá pokračovat a jak to všechno proplete. Chápu, že nakonec vyslyšel fanoušky a nechtěl nám „ty dva“ znovu strkat před obrazovky, ale zas je fakt, že kdyby tu byla alespoň nějaká snaha o nějakou kontinuitu, dalo by se to odpustit. Zase nevím, jestli ten můj rádoby postřeh dává smysl, ale snad – suma sumárum to vnímam tak, že nejdřív natočeno, odvysíláno a až potom rozjímáno :-D

  93. mrx.friend napsal(a) 28.3.2018 v 0:10
    • To mluví pro to, že „My Struggle II“ navazuje prostě na „Babylon“, odehrává se někdy těsně po něm a vysvětluje to, proč ty postavy v těchdle dvou epizodách jsou (líp už to asi nerozvedu :-D)
  94. Xeninka napsal(a) 28.3.2018 v 3:52

    mrx.friend: máš pravdu s Duchovnym – nic proti němu, knížky jsem nečetla, jen jsem kdysi viděla nějaké kousky z té jeho prvotiny a nevypadalo to špatně. Ale jakožto zpěváka ho hodnotím, že zpívá jako Mládek – v podstatě na jednom tónu Neříkám, že písničky nejsou zajímavé, ale on není žádný PAN zpěvák a profituje z toho, že je známý…
    A herecky podle mě stagnuje, už se nikam neposouvá (naposled jsem ho viděla v Californication, Aquarius znám jen z ukázek a vypadá to jako kříženina Muldera s Moodym). Za mě je to Gillian, která spolu s novými postavami držela seriál v 8. a 9. sérii a proto to fungovalo.
    Tím nechci říct, že ho nemám ráda jakožto herce, že bych se na případnou 12. sérii bez GA nedívala, ale sám to neutahne na takové úrovni, jako kdyby to bylo jen s GA. Stačí se podívat, v čem hrál DD od IWTB a v čem GA a jaké kdo sbíral za tu dobu ocenění :) proto mi mrzelo, že děj odsunul Scully v posledním dílu do pozadí a jakkoli se Duchovny na konci herecky snažil na podle mě jeho best, tak v závěrečné scéně ho Gillian maličkato převálcovala :)
    Závěrem chci říct, že podle mě na Aktech X je nejlepší to, když ti dva mají mezi sebou interakce a hrají prostě spolu, tudíž scény, jako byla ta závěrečná a různé přestřelky typu „věříš v tohle Scullyová – ale Muldere, vědecky vzato je tvá teorie nesmysl“ jsou to, co přitahlo diváky a vyneslo seriálu takovou popularitu. Když odešel DD tak GA se toho zhostila výborně, Duchovnyho absence mi sice vadila, ale nikterak výrazně, abych na to píčovala. Opačně bych se obávala, že by případná dvanáctka měla tendence sklouzávat do parodie (viz epizoda Babylon), ještě když by CC vytahl všechny příběhy z šuplíku (upřímně se obávam, co má uloženo za nápady).

  95. Mirka napsal(a) 28.3.2018 v 6:25

    HWR: no, fakt jsem se pobavila, jen jsi ještě zapomněl na Kryceka, který zázračně ožije a doroste mu i nová ruka. :-)
    mrx.friend: Carter v jednom rozhovoru prohlásil, že všechny čtyři díly „My Struggle“ jsou částmi jednoho celku (uzavřeného kruhu). Asi jsem tydýt, nebo jsem nic nepochopila, protože mám pocit, že v každém z nich něco začal a nic nedotáhl do konce. Takže zůstalo opět víc otázek než odpovědí.
    Mimo jiné například to, proč se Scully nesnažila vyrobit vakcínu,když na základě vize věděla, že je to jediná obrana proti viru? Místo toho prostě jen čekala, jestli Kuřák najde nebo nenajde Williama. Nebo proč chtěl Kuřák najednou zabít Muldera, když mu ve vizi Scullyové nabízel vyléčení a „spoluvládu“ nad světem?… atd.

  96. Mirka napsal(a) 28.3.2018 v 7:26

    Já už žádnou logiku v závěrečné mytologii nehledám, protože tam podle mě není. IMO teprve až po konci desítky CC napadlo, že udělá z Williama Kuřákova syna, protože ještě v „My Struggle II“ Scully prohlašovala, že Muldera zachrání jedině Williamovy kmenové buňky. A tak z ní v jednáctce udělal úplnou blbku, která si během uplynulých 17 let nebyla schopna ověřit otcovství svého syna a navíc i podvodnici, která v tom případě Mulderovi po celou dobu lhala. (Scully, pro kterou pravda byla vždycky svatá). A dovršil to tím, že se v minutě zřekla svého dítěte, které 17 let bezmezně milovala. Nakonec ho ještě napadlo, že udělá ze Scully novodobou biblickou Rachel, tím se zavděčí všem shipperům, a nakonec udělá z Williama zrůdu, aby ho „fans“ mohli nenávidět, protože od tohoto okamžiku musí všichni povinně milovat zatím nenarozené dítě M+S. Mulder nakonec zabije všechny padouchy a nenáviděného Kuřáka a všichni budou spokojeni.
    Happyending!

  97. Amelieba napsal(a) 28.3.2018 v 7:59

    Xeninka, suhlasim s tebou. Ani mne nejako prilisne nevadilo, ze v 8. a 9. Mulder absentuje, stal vsak stale niekde v uzadi a dej sa okolo neho tocil i ked tam nebol… Keby to teraz urobili opacne, nezvladnu to. Jednak CC urcite na niecom slape, a vymysla totalne hatlaniny co nedavaju zmysel (Akoze My struggle som si nejako ako jeden celok dohromady nedala, nemaju ziadnu kontinulanu logiku, naviac po My struggle II podla mna ani netusil, ze este budu dalsie dva boje…) a jednak podla môjho skromneho nazoru, Akty X herecky taha Gillian. Nic proti DD a tomu, ze povodne bol Mulder ustrednou postavou a Scully mala byt tak trocha vedlajsia, postupne sa z nej stal rovnocenn partner a dovolim si tvrdit, ze po hereckej stranke Davida uplne prevalcovala. Gillian je dobra herecka, ktora zahra rozne polohy a vsetko zahra uveritelne, zatial co David si ide neustale vo svojom mode a ma tendenciu robit z toho parodiu… Keby bolo na nom, tak vsetko prerobi na vtip a ide tak trocha v mode Hanka Moodyho. Ale zasa na druhej strane musim povedat, ze v 11tke ma bavil ovela viac ako v 10, tam posobil totalne otravene, akoby ani nemal zaujem tam byt… 11tka bola vo vsetkych ohladoch ovela lepsia ako 10, teda az na taky maly detail, a to mytologiu (teda ja uz to za mytologiu nepokladam, ta u mna skoncila v The truth, iba z nejakého nevysvetlitelneho dovodu ku kolonizacii nedoslo. To si radsej predstavim iba fakt, ze mimozemstania stratili o zdevastovanu Zem zaujem a supervojaci zmizli). A William bude pre mna ich syn a nepochybujem o tom, ze keby chcel CC pokracovat, ze i on to este nejako otoci… ako vzdy a vsetko. ;)))

    Tak rada to tu citam :)))

    A BTW citala som niekde, ze Gillian nevedela ako to skonci, Ze CC im nedal precitat posledne 4 strany scenara (WTF? To sa robi? To sa vobec moze?) a Gillian asi nebol zrovna po chuti tento zaver… Naviac tie posledne sceny tocili vo velkej zime, v noci od 2 do 5. Mam pocit, ze Gillian sa asi trocha nastvala ako to bolo ukoncene…

  98. Alby napsal(a) 28.3.2018 v 8:06

    To Mirka: Ja len, ze Abrahamova zena, ktora pocala vo vysokom veku sa volala Sara, nie Rachel …:D

  99. Alby napsal(a) 28.3.2018 v 8:09

    BTW: Ale my stale nevieme, ze Kurak je otec…stale to moze byt vo forme stvoritel, nikde nie je dokaz, ze MUlder nim nie je. Dokonca ani Kurak to Mulderovi nehvori priamo, ze ja som otec, hovori stvoritel, moje dielo etc…

  100. Amelieba napsal(a) 28.3.2018 v 9:41

    Alby, to je pravda… A aj ja to tak beriem, ale vacsina ludi vzala ako fakt, ze otec je CSM… :(

  101. mrx.friend napsal(a) 28.3.2018 v 10:43

    Amelieba: Protože většina lidí takhle dneska bohužel funguje – berou automaticky to, co se jim předhodí, aniž by nad tím kriticky trochu zapřemejšleli. Něco podobného už naznačoval sám Michal v recenzi k epizodě. A ještě k těm zpožděným scénářům: pokud vím, ohledně natáčení Akt byly vždycky udělovaný velký informační embarga, aby něco náhodou neprosáklo ven. A např. scénáře minimálně k prvním sériím seriálu 24 hodin herci dostávali max. 2 epizody dopředu, aby se mohli vždycky soustředit na natáčení konkrétní hodiny (nechci nosit dříví do lesa, ale tenhle seriál je proslulej svým konceptem, kdy se v rámci jedný svý sezóny vždycky snaží zachytit celej den a odehrává se v reálnym čase, tedy co epizoda, to jedna hodina v seriálu). Pravděpodobně aby se vyhli případným zvratům v ději, kterých je tu požehnaně a svoje postavy v danou chvíli odehrávali pokud možno autenticky ;-)

  102. mrx.friend napsal(a) 28.3.2018 v 10:50

    Mirka: Díky za doplnění těch nesrovnalostí. Sečteno podtrženo, ta vize nakonec prostě vyšuměla úplně do ztracena. Tedy, abych zase tolik nežral – ukázala aspoň, že Scullyová má s Williamem „zvláštní pouto“ :-D

  103. PetraZelva napsal(a) 28.3.2018 v 11:02

    Tak teď se to ve mě slušně mele, jak v pračce při 1000 otáčkách za minutu.. Za mě ale poslední díl spokojenost. Jsem na tom asi jako KayTee a další – pro mě je všechno, kde se M&S objeví, vlastně krásný bonus. 8. ani 9. série mi nepřišly špatné, Monicu i Johna jsem vzala a fungovalo to. Po 9. sérii jsem jen tajně doufala ve 2. film a po něm vlastně už ani nedoufala v nic. Takže tyhle dvě poslední série, i když třeba nebyly všechny díly top super, budu pořád brát jako něco navíc, co si můžu užít. A shipper jsem byla vždycky, takže pro mě závěr krásný. Tím pádem jsem už pochopila ty „postelové scény“ z Plus One, které mě v tom díle tak rušily.. teď to zapadlo. A je mi fuk že je Scully přes 50, však jsou to Akta. Celý díl byl ve vysokém tempu, byla jsem hodně napjatá, netušila, jak to dopadne.. Akorát na další shlédnutí mi to přišlo dost depresivní, čím dál víc. Podle mě Scully Williama nehodila přes palubu nijak rychle, to, co jí řekl Skinner, mohla být jedna z posledních kapek, ale hlavně sám William jí řekl, ať ho nechá jít, ať zapomene a netrápí se (což ona stejně imho pořád bude). Ten konec mě dost vzal a i slzičky byly. Taky proto, že už to končí.. A jestli bude ještě něco, tak fakt vážně jen doufám, že se to bude jmenovat jinak a že to nebudu muset sledovat jen z toho titulu, že se to jmenuje Akta X. To bych fakt nechtěla. Souhlasím s výše uvedeným názorem, že (ač mám DD ráda, protože dal život postavě Muldera) Gillian je mnohem lepší herečka a nejen v poslední scéně Davida dost převálcovala. I proto si další Akta bez ní moc nedokážu představit. Jako "paní Colombová) možná dva tři díly, ale pak nevím, jestli mě to chytne. Snad tohle dilema nebudu muset řešit. Nicméně podle mě vůbec není jisté, kdo je a není mrtvý. William tedy asi není. Monica – nebyl tam jasný záběr, kam přesně do hlavy ji to trefilo. (Mimochodem mě pěkně s***, že pořádně nevysvětlili ten její obrat, doufala jsem, že aspoň v tomhle se něco dozvíme..) Kuřák mohl mít neprůstřelnou vestu. Skinner podle mě skočil pod to druhé auto, takže může být jen skříplej.. a tak.
    Každopádně tenhle web i celý deriál pro mě bude nesmrtelný a vždycky bude moje srdcovka, která mě ovlivnila ve spoustě věcí v životě. Děkuji Michalovi i vám všem! Jak už psal mrx.friend a jiní, to sdílení tady s ostatními, to ten seriál posunuje do jiných rozměrů a i mě to strašně baví a je to pro mě velká součást toho všeho, takový hezký kult :) Tak uvidíme, co bude dál a v jakém formátu..
    PS: Pardon za změť mých myšlenek, asi to nedává jako celek moc smysl, taky si asi dám gingko čaj :D

  104. Amelieba napsal(a) 28.3.2018 v 11:52

    PetraZelva: Ginko caj nemusis, Pochopili sme… :)))
    A William nie je mrtvy urcite, ved to tam bolo vidiet, ze vystrcil hlavu z vody a pozeral na molo na Muldera a Scully :))) A ani Skinner urcite nie je… CSM a MOnica su otazni. Necudovala by som sa, keby to prezili vsetci :D Proste X files a CC scenarw :D

  105. Clarissa napsal(a) 28.3.2018 v 12:00

    Jéé, tady to zase krásně ožilo.

    Ad herectví DD: Sama už dlouho přemýšlím, jak u něj mohlo dojít k takové regresi. V původních aktech (aspoň v prvních sériích) pro mě byl uvěřitelný ve všech polohách (ať už byl nadšený, naštvaný, zranitelný, trpící …), nebyl pro mě problém číst z jeho tváře, stačilo, jak se podíval, a s GA byli rovnocennými partnery. V osmé sérii už byl znuděný, ale i tam měl své momenty, v desáté sérii byl už nejen znuděný, ale i otrávený a zapšklý, ale tam jsem to brala tak, že je to bohužel jeho záměr (nové pojetí Muldera). V jedenácté sérii mě pak překvapila koženost jeho projevu, ty emoce už se zračily spíše v gestech než v mimice (a ano, Gill ho jednoznačně přehrávala).

    CC a (ne)mytologie: Z CC se stal patlal, co plácá páté přes deváté bez ladu a skladu. V prvním boji mě vyděsil svým novým konceptem o hodných mimozemšťanech, ale nedokázal rozvinout ani tohle téma, takže nakonec jeho dílo vypadá, jak když kočička s pejskem pekli dort. Taky moc nepobírám obavy o otcovství Williama. Koncept pravdy je už v Aktech tak rozvolněn, že naprosto nechápu, proč věřit Kuřákovi (jako by to byla postava, co v seriálu nikdy nezalhala … ).

    Natáčení bez znalosti konce: Mám pocit, že podobně se natáčela Existence, že z toho byli DD a GA nervózní, aby to věrohodně ztvárnili, protože co budou točit, se dozvěděli těsně před tím. Nicméně zatímco tenkrát pravděpodobně proti závěru neřekli ani popel, tady bych se pozvednutému obočí GA nedivila.

  106. Amelieba napsal(a) 28.3.2018 v 12:21

    No, ja som si vzdy myslela, ze aspon hlavni herci by mali vediet scenare, aby vedeli kam ich postava smeruje a ako sa maju do role vierohodne vcitit… ale ok. Okrem toho som si tiez vyzdy myslela, ze podla scenara sa herci rozhoduju, ci do projektu idu alebo ponuku odmietnu, ale v serialoch to teda asi neplati… :)

  107. Clarissa napsal(a) 28.3.2018 v 13:39

    A ještě ..

    Ad noví fanoušci: Často v komentářích zaznívala obhajoba různých změn (třeba nového pojetí mytologie, postav Muldera a Scullyové apod.), že to CC a ostatní tvůrci dělají tak, aby to pochopili i noví diváci a získali tak nové fanoušky. Teď už si myslím je jasné, že Akta X tuto šanci promarnila. Z větší části za to může zbabraná desátá série. Jak psal mrx.friend, kdyby se tvůrci více soustředili na psychologii, představili nám zajímavé a sympatické postavy (kterými bývali i Mulder a Scullyová ve svých původních verzích – a nikdo ať mi netvrdí, že je nemohli napsat trochu jinak, a to i s ohledem na věk a prožité zkušenosti, ale stále zajímavě a sympaticky, aby měli šanci někoho oslovit), nesnažili se za každou cenu vše uspěchat (návrat do FBI), aby tak do sebe vše zapadalo, a do popředí kladli případy (ne vzlyky a stížnosti hlavních postav), mohlo být vše jiné. Souhlasím s Duchovnym i ostatními, že 11. série je o mnoho lepší, ale … Co se týče těch nových diváků ani tam ten potenciál příliš nevidím. Trochu mi v tomto směru otevřela oči reakce mého manžela na epizodu Plus one, kterou jsem mu avizovala jako velmi povedenou epizodu, která se mně osobně opravdu líbila. Po pár minutách odešel s tím, že ho nebaví dívat se na díl, kde hned od začátku ví, kdo za vším je. Obávám se, že v tomto směru nebude jediný, a čísla sledovanosti to jen potvrzují.

    Ad 12. série: Nemyslím si, že vznikne. Primárně kvůli nízké sledovanosti. Osobně mě to mrzí jen kvůli tomuto skvělému webu, kde bych se s Vámi všemi i nadále ráda setkávala. Jinak bych se bála, co za šílenosti nám CC zase předhodí. A bez Scullyové bych se na to koukat ani nechtěla.

    A taky bych nerada, kdyby tento skvělý seriál znechutil jak původním fanouškům, tak těm, kteří si ho díky prvním sériím teprve zamilují.

  108. Mirka napsal(a) 28.3.2018 v 19:26

    Alby: já jsem měla opravdu na mysli Ráchel, Jákobovu ženu, matku Josefa a Benjamina. V episodě „Plus One“ se motel, kde byli M+S ubytovaní jmenoval St. Rachel. Myslím, že je v tom symbolika. :-)

  109. Mirka napsal(a) 28.3.2018 v 21:13

    Co se týká Moniky, tak dostala od Kuřáka „nabídku, která se nedala odmítnout“, jak řekla Scullyové v MSII. Zřejmě jí dal vakcínu, aby byla odolná proti viru, a proto mu sloužila. Ale stejně mi to na ni nesedí. Mrtvá určitě není, ta rána od kulky, co jí proletěla hlavou se jí lehce zahojí. :-)
    Taky by mě zajímalo, jestli „Salvator Mundi“ je Mulder nebo William. Mulder sice zabil Kuřáka, ale William ještě před tím zachránil Mulderovi život a ten pak mohl zabít Kuřáka.
    Poslední scéna (William ve vodě) mi připomněla episodu Erlenmeyer Flask. A ten záběr, když William mění barvy na semaforu zase D.P.O.
    Možná si někdo všiml, že skoro ve všech epizodách se objevuje stejný obrázek mužské tváře, vždycky někde náhodně umístěný. Jednou namalovaný na zdi, pověšený na nástěnce u Muldera v kanceláři nebo na fotce Lone Gunmen, kterou má doma na stole, a v episodě Plus One dokonce na bubnu té skupiny, co hraje na začátku. Myslela jsem, že je to třeba William a nějak se to v poslední episodě vysvětlí ale asi to byl jen Carterův vtípek.

  110. PetraZelva napsal(a) 29.3.2018 v 8:10

    Jen pro úplnost moje titulky, ačkoli tuším, že „oficiální“ konkurenci konkurovat nemůžu :-D
    https://www.titulky.com/…0-298611.htm

  111. Smith napsal(a) 29.3.2018 v 9:26

    Mirka: Nie je to vymysel, je to narazka na http://www.thisman.org/

  112. Tomasbn napsal(a) 29.3.2018 v 13:47

    tak pre mna je zaver 11 serie asi ako pre viacerych fanusikov aktov x sklamanie…tieto mytologicke casti stracaju dych a uz davno nie su take ako v seriach do roku 2002 aj ked treba uznat ze 11 seria mala vyborne casti 2,3,5 a hlavne 8 to bola naj cast pre mmna

  113. kultx napsal(a) 29.3.2018 v 18:08

    No páni, člověk sem chvilku nekoukne a tady přibude 25 komentářů jen za pár dní. Chválím vás a moc díky za všechnu inspiraci! ;-)

    Pokud jde o mě, ono to opravdu potrvá z tohoto vyrobit nějakou srozumitelnou recenzi, která to všechno nějak rozumně uzavře.

    By the way, koho by zajímalo, moje čerstvé dojmy krátce po zhlédnutí epizody. Enjoy!

  114. Mirka napsal(a) 29.3.2018 v 18:23

    Smith: děkuji za link. To jsem nevěděla. Je to moc zajímavé, případ jako dělaný pro Akta X.

  115. Mirka napsal(a) 29.3.2018 v 18:29

    kultx: LOL, k tomu není co dodat. :-))

  116. Bellezza napsal(a) 29.3.2018 v 19:18

    Tiež vás všetkých rada čítam a dosť ma mrzí,že som tento web objavila len nedávno,hoci Akty X sledujem od samého začiatku,vždy to boli piatky na NOVE,nemohla som sa dočkať :)
    Za mňa to bolo prvých sedem sérií,ôsma a deviata bez Muldera,ako sorry,hoci uznávam,že DD bol otrávený,ale mne tam chýbal.Akty X sú M&S tak ako Kobra 11 je Semir :) Monica mi nevadila,ale Doggeta som neznášala(asi som jediná).Prečo tam bol otrávený DD je asi každému jasné,pre peniaze.Aj keď je pravda,že herecky je lepšia GA.Neviem,ako tu už bolo spomínané,on si ide stále ten svoj mód,nemá žiadnu mimiku a neviem ako vám,ale mne čím je starší tým viac mi v tvári pripomína voskovú figurínu.Nedávno som si pozrela na porovnanie Californicati­on,úloha o 360stupňov iná ako v Aktoch,ale to hranie ma tiež nepresvedčilo.Viac uveriteľnejší bol Evan Handler alebo Pamela Adlon.A čo som videla nejaké videá z Con-ov,tak tam mi David pripadal ako nejaký buran :D Ale inak ho mám ozaj rada :)
    Ale s5 k seriálu.Už som čítala nejaké potenciálne výmysly a polemizovanie fans k 12ej sérii,ako napr.aj to,že by bola Scully ako Colombova žena,ale ruku na srdce,kto by ju nechcel vidieť s deckom,že? Má to CC zas nejako pos***,nech to radšej nechá tak.

  117. Clarissa napsal(a) 29.3.2018 v 19:34

    kultx: a já se v skrytu duše bála, že na tom budeš hledat pozitiva :-D. Ale Tvoje narážka na úžasné mytologické dvojdíly je více než trefná. Dříve jsem si psala hodnocení ke každé epizodě a na konci série vybírala the best and the worst a tyhle mytologické dvojdílné pecky se snad vždy protlačily na přední místa.

  118. Clarissa napsal(a) 29.3.2018 v 19:37

    Smith: wow, fakt zajímavý.

  119. yscully napsal(a) 29.3.2018 v 19:58

    kultx: no nezávidím ti, ale na tvou recenzi se fakt těším.

    Ale ten devátej díl byl docela dobrej, ne?

  120. Xeninka napsal(a) 29.3.2018 v 20:47

    Wow, to je komentářů :) Více slov k hereckému umění obou netřeba :)
    Mirko: Salvator Mundi funguje na více rovinách, někde jsem četla rozhovor s CC, kde to rozvinul, než dopíšu příspěvek, zkusím pohledat. (dohledala jsem :) http://ew.com/…r-interview/ )

    kultx: vidím, že první dojmy byly velice podobné. Mě se to pak trochu rozleželo, protože ruku na srdce, díl utekl hrozně rychle a když to člověk vzal jakože to teda měl být akční díl, tak to docela šlo. Ale je fakt, že když jsem se nad tím upřímně zamyslela, tak tam bylo přespříliš ježdění,utíkání, střílení a samotného děje poskrovnu. Shippery závěr potěšil mega mega, že je jí přes 50, na to sere bílej tesák, jsou to Akta X. A vůbec bych to celé tak moc nehrotila a nežrala být některými jedinci (nereferuji na zdejší přispěvatele, spíš na ty zahraniční, kdy někteří jsou opravdu zažraní a řeší to do mikrodetailů), furt je to prostě jenom seriál, kterej někdo vymyslel a v pozdějších sériích už moc nemyslel :)
    Jsem na to stejně jako PetraZelva, KayTee a dost možná i někteří další, kdy se rádi podíváme na MS v jakékoli podobě a v jádru jsme vlastně spokojený, že se vůbec něco natočilo.

    A ještě jednu věc jsem chtěla dodat – otcovství Williama – opravdu silně bylo zdůrazněno, že CSM jej stvořil, ale to z něj ještě nedělá jeho tátu a z hlediska Williama pro něj Scully nebyla matkou, pozor na to, co Scully říká na závěr, ne že nebyla jeho matkou ale že pro něj nebyla mámou. Z materiálního, citového a jiných hledisek měl přeci Jackson milující rodiče, jen prostě nebyli biologičtí. O tom, kdo je biologickým otcem by se dalo polemizovat, někde jsem četla, že z nějakého článku na ghouli.net plyne, že mohl být „složen“ až ze 4 genetických materiálů.

  121. yscully napsal(a) 29.3.2018 v 21:15

    Na zahraničních diskuzích, předpokládám asi na amerických, mě překvapuje, jak hnusné a zlé poznámky tam mají k Gillian – o tom, že neumí hrát a že díly bez Scully jsou lepší než díly bez Muldera… To jim tak moc vadí, že pracuje i v Británii? Nebo na ni hází špínu, protože si dovolila říct, že nechce v tomto pokračovat?

  122. mrx.friend napsal(a) 29.3.2018 v 21:52

    Co tady tak pročítam vaše příspěvky ohledně zahraničních diskuzí, docela mě to překvapuje. Když revival začal, (minimálně) společně s Michalem jsme se museli pozastavovat nad tim, jak jsou Američani zaslepení a vůbec se nepouští ohledně nových dílů do žádný kritiky a žerou všechno i s navijákem, o pění typicky amerických superlativů ani nemluvě. Tak by mě zajímalo, kdy nastal ten obrat :-D

  123. mrx.friend napsal(a) 29.3.2018 v 21:54

    Chvílema jsme na kultu vypadali jako hnidopiši, co musí do všeho rejpat a vykřesat z toho nějaký negativum. Což na druhou stranu zase mluví trochu o nás, jako o ustavičně nespokojenym národu :-D

  124. Deshy napsal(a) 30.3.2018 v 8:14

    mrx.friend
    Neřekla bych věčně nespokojeném. Spíš více schopném nezastírat sám sobě realitu, pokud to alespoň trošku lze. Jednak jsme jedním z mála národů, kteří ne tak úplně podléhají náboženské filozofii a tomu a navíc jsme tak malí a slabí, že nás tolikrát obětovali, že už si těžko můžeme něco nalhávat.
    To, že tomu všichni říkají něco o nespokojeném národu, je jen pasivní agresivita kvůli znevažování těch výroků. V mikro pohledu asi něco podobného, jako když se někdo kamaráda zeptá, zda se mu líbí třeba oblečení nebo dům, byt… A kamarád řekne, že nelíbí, protože je něco třeba nekvalitně udělané. A hned je z něj závistivý jedinec.
    Směšné. Přitom poukázání na slabé stránky něčeho může být jen cesta, jak to zlepšit.
    Jinak, já si stále říkám, zda by se třeba někde nenašel alespoň nějaký natočený alternativní konec. Když už je to hloupost, tak by to třeba mohlo být méně trapné.

  125. yscully napsal(a) 30.3.2018 v 8:50

    Deshy: na druhou stranu je fakt, že pro všechno to objektivní hodnocení máme tendenci přehlížet to, co vylepšovat podle našich rad nepotřebuje a vlastně ani nemáme pořádně slovní zásobu na to, abysme to popsali a případně i pochválili a neznělo to uměle nebo ironicky. Oba extrémy jsou špatně, i když ten „náš“ působí z čistě technického pohledu logičtěji. Na druhou stranu ten „americký“ zase dává důraz na dobré vztahy a pocity, protože lidi nejsou stroje.

  126. Mirka napsal(a) 30.3.2018 v 9:33

    Xeninka: z ghouli.net opravdu vyplývá, že William je chiméra a má vlastně „čtyři biologické rodiče“, zavádějící je na tom to, že sám William považuje za svého otce Kuřáka, protože s ním má spojení prostřednictvím vizí, kdežto s Mulderem ne. Carter to prostě šíleně zkomplikoval, a nejen tady, vlastně v celé nové mytologii. Když už řekl „A“ tak měl říct taky „B“. My, jako „pravověrní fanoušci“ už CC za tu dobu známe a domyslíme si, co tím chtěl asi říct. Ale pro ostatní je to těžké pochopit. Ani ty rozhovory s ním do toho nevnášejí moc světla, protože jeho prohlášení si někdy odporují.

  127. Deshy napsal(a) 30.3.2018 v 9:45

    Když jsem si přečetla odpověď yscully, tak musím ještě poslat poděkování autorovi tohoto webu.
    Číst ty recenze je pro mě moc přínosné, obdivuji prostě schopnost vyjádřit konkrétně a čtivě myšlenky, které prostě já kolikrát jen cítím nebo mám nějaký mlhavý pojem, který nejsem schopna pojmenovat. A schopnost psát čtivě mi chybí už úplně.
    A ať už je to něco, co si myslím taky nebo prostě jen jiný pohled, je to zábavné a mnohdy obohacující pokud jde o moje dojmy z toho dílu.

  128. Queequeg napsal(a) 30.3.2018 v 19:55

    Ještě mi to nedá a musím se vyjádřit k tomu, co tu zaznělo o hereckých výkonech. Za mě je GA jednoznačně o několik levelů výše než její kolega. Ostatně Duchovnyho hraní jinde mě vůbec nebere, na Gillian se například v The Fall podívám moc ráda. Hodně v průběhu let vyzrála. Duchovny je nějak pořád stejně průměrný. I to je důvod, proč by mě série bez Scully fakt nebrala, naproti tomu bez Muldera bych asi klidně vydržela. Ale vážně radši prosím už ne. Za jedenáctku jsem docela ráda, budu se k lecčemus vracet, ale nemyslím, že se to dá natahovat donekonečna.
    A též díky za tento web :-) Má to svou poezii, to sdílení.

  129. Angelitos napsal(a) 1.4.2018 v 5:01

    KultX- Tak to jsem teda zvědavá na recenzi podle toho, co jsi psal v té malé.

    Musím tady ještě podotknout, že když jsem koukala poprvé na Akta, tak mi ta mythologie přišla úplně neuvěřitelně chytře vymyšlená. Nechápala jsem, jak to může někdo mít v hlavě. Byla jsem z toho úplně na větvi :) Škoda, že už to teď tak necítím, ale není se zas na druhou stranu moc čemu divit. Tohle už podruhé nemůže nikdo vymyslet.

    Jinak jak píše Deshy fakt obdivuji lidi tady, jak dokážou napsat komentář který dává smysl a ještě je pěkně napsaný :) Hezky to tu rozebíráte :)

  130. yscully napsal(a) 3.4.2018 v 16:02

    Říkáme několikrát denně F5 a těšíme se na poslední recenze :)

    (to není výtka, to jenom že jsem/jsme ještě tady)

  131. oskvarka napsal(a) 3.4.2018 v 17:36

    aaa baby tak ste to vystihli.. ja tiez niesom ktovie aky spisovatel mojich myslienok a ked som dokukala diel mala som pokazenu klavesnicu vravim si na vyrtualnej neidem nic tukat ze kym sa vyacknem na toto… (ako na tu recenziu som fakt zvedava :))no ze sa mni to aspon trochu rozlezi v hlave.. no moc sa to nerozlezalo :D… ako za mna som asi na tom ako ze dobre to celkom bolo M a S uveritelny..a som si povedala ze radsej mytologia o nicom ako odveci vid 10 seria :D (ten yostrih na zaciatku som chvilu vahala ze ci som nestiahla stary diel…nedoslo mi ze CC to berie ako pokracovanie myt. dielov :D)… moja prva myslienka po kuknuti bola asi ze to co bolo :D:D.. ale zase okrem toho ze mi napriklad vobec nesedelo ako tam Mulder na zaciatku chodil akosi moc akcne a daval dole kazdeho ze to ani nevyzeralo ako v sebaobrane to mi na neho teda trochu nesedelo… inak v celku ako bolo tam vela vyborne zahranych vyborne vymyslenych bombonikov by som to nazvala :D… napriklad otocka auta :D… alebo vybuchnute hlavy :D:D.. aj ked urobili s wiliama trochu privelku zrudu pre mna bol pokus uz od zaciatku este ked bola scully tehotna a v nemocniciach sa okolo nech diali veci potom ked aj okolo wiliama… pripominalo mi to ako emily… take desive dietatko … takze toto osobne ma zas tak nezobralo aj ked teda v tom predchadzajucom dieli mi prisiel docela ok… no…k tomu kto zomrel a kto nie… pre mna nezomrel nik komu nevybuchla hlava .. to rozhodne… velmi sa mi pacila rodiinna nahanacka v cukrovare (hlavne beh will verzus Mulder to bolo cool)… inak z tohoto podla mna mohlo byt celkom kvality mitologicky diel keby tam CC nezabudol dat aspon zrnko nejakej dalsej pointy ze pre co je ten william teda taky dolezity,… bez toho sa z toho zial stala len rodinna nahanacka bez zjavneho dovodu (nam znameho) alebo teda z dovodom ktory poznaju len CC a mozno ty co sa tam nahanali … ale napriek tomu to bolo velmi pozeratelne …
    plus kvitujem aj oblecenie hlavne Scully bola uplne ona … zaverecna scena pre mna ako shipera dost dobra.. som uz bola tu zaspoilerovana tak prekvapko sa nekonalo aj ked keby si neprecitam spoilery ja mam dlhe kablesom to teda fakt necakala :D:D… prve co mi preletelo hlavou po vzhliadnuti tejto epky bolo ze CC sa dal na piseanie FX poviedok namiesto mytologie :D:D… ako poviedka priam napriemerne musim dodat :D…
    pridavam sa k podakovaniu hlavne michalovi al aj vsekym zucastnenym ze to tu zase raz ozilo a dalo to tejto za mna osobne celkom vydarenej serii este vecsi zmysel.. sama sa ztotoznujem s tym ze CC by mal prejst na iny caj :D a dostojne to uz nechat tak na druhej strane ak bude dalsia seria tak si ju ako fanusik urcite nedokazem nechat ujst aj keby co bolo…su to skratka akta X :)
    a este vsetkym skeptikom co neveria na deti po 50ke :D… som pred 3 dnami v nejakom babskom casopise citala akurat o tom stplcek ze zeny po 50ke nemaju ziadny fizycky ani psychzcky problem vynosit a mat dietatko prave naopak vraj su na tom lepsie ako rodicia v prilis mladom veku :D.. vraj potvrdyuju nejake dve americke studie :D.. ktore ma CC urcite nastudovane :D:D cha cha hned som si spomenula to vam musim napisat :-P aj ked je jasne ze Scully by mala mat s tymto este aj iny druh problemu :D…
    takze za mna osobne vela svetlich momentov v tejto epke.. naprilad ma dostal aj rozhovor viliama a CSM .. o tom kto je koho kolky syn.. som si to musela pustit viac krat kym som to pochopila chronologicky :D..

    HWR to nebude na fil ale aj na cele nove dve serie :D

  132. Clarissa napsal(a) 3.4.2018 v 22:21

    oskvarka: No, nedá mi to a musím zareagovat :-). Nejde ani tak o to, že bych nevěřila na těhotenství po padesátce (to je bohužel v dnešní době možné i po šedesátce a v některých raritních případech bylo asi možné vždycky), ale spíš jsem věk Scullyové vnímala jako záruku toho, že je tahle linie (další těhotenství) definitivně za námi. Nevím (ok vím, ale poslechněte si mé důvody), proč by fanoušci nebo i Scullyová s Mulderem měli nad touto novinkou jásat. Měli jsme tu Scullyové neplodnost, zázračné početí, nejistotou opředené těhotenství, dramatický porod, dítě se superschopnostmi, traumatické rozhodnutí, dlouhodobé trauma z odloučení od dítěte, které oba dva (a jejich vztah) málem zničilo, odhalení toho, že dítě bylo zplozeno z bůhvíkoho (jak se tedy mohlo v ep. Ghouli prokázat mateřství Scullyové, hmm) a je to vlastně sociopatické monstrum se superschopnostmi … A teď čekají další dítě, ze kterého by měli být nadšení? Někomu přijde, že se z Cartera stal na „stará kolena“ největší shipper, skalní fanda FF etc. Mně spíš přijde, že má dost zvrácený smysl pro humor.

  133. Clarissa napsal(a) 3.4.2018 v 22:28

    Jinak ad reakce amerického publika: U 10. série jsem registrovala nepokryté nadšení fandů (které bylo leckdy neúměrné mému zklamání), u 11. série jsem to nesledovala, o to víc mě překvapily zmíněné hejty na Gillian. Jediné vysvětlení vidím opravdu v tom, že avizovala konec svého působení v seriálu (když nebyl britský původ na překážku předtím, neviděla bych v tom problém ani tentokrát) a fanouškové se snaží manipulovat vše směrem „Mulder je lepší, show může pokračovat bez Scullyové“. Jen ono zmiňované opěvování dílů, kde je jen Mulder, je pro mě dost komické, když to porovnám s tím, v kolika dílech vystupovala jen Scullyová ;-).

  134. Bellezza napsal(a) 4.4.2018 v 2:51

    To nešťastné Scullyovej tehotenstvo bude ešte veľmi dlho rezonovať :D Keď sa ešte len šírili nejaké tie klebety o tom,že by to malo byť,tak som tomu neverila už len kvôli tomu jej veku,ale ako som tu už zmienila,vŕtali mi v hlave tie narážky v Plus one a potom v tom kostole.Po finálnej scéne som bola šokovaná „bože,on to fakt urobil (CC) a nechal ju ozaj tehotnú,si robí srandu :O " Teraz s odstupom času sa tomu už len smejem,že šak je to len seriál.A dúfam,že v tom seriálovom svete je to dieťa Mulderovo a snáď bude normálne :D
    O reakciách amerického publika neviem,ani to nesledujem,ale ak ju hejtujú tak ma to hnevá.Gillian mám rada,vlastne ich mám rada oboch rovnako.Ak sa rozhodla nepokračovať,tak to jej rozhodnutie by mali všetci rešpektovať.A hlav­ne ten bielovlasý pán asi najviac,mal by to brať ako znamenie konca.Už to pokonil viac než dosť a na jeho ďaľšie X "filovské“ excesy bez hlavy a päty nech radšej zabudne.

  135. Amelieba napsal(a) 4.4.2018 v 8:22

    Ja som teda nejako nezachytila, ze by si na Gillian vylievali zlost a pisali, ze nehra dobre, ale ak je to pravda, tak mi to je velmi luto… Bolo by to velmi nespravodlive, nakolko je ovela lepsia ako David (herecky), a i keby sa mohlo zdat, ze Davida nemam rada, tak nie je to pravda. Mam ho rada, ale vidim, ze herecky je na inej, ovela nizsej urovni… Mne sa skor zdalo, z toho co som ja citala, ze jej praveze ludia dakuju, za to, ze sa vratila a za vsetky tie roky, pocas ktorých stvarnovala ich oblubenu postavu… a ze si ako Scully zasluzila iny, lepsi koniec, hlavne co sa tyka Williama. Ved prave ona vydrzala celych 11 serii, neodchadzala z jednotlivých serii ako David. Teraz sa rozhodla skoncit a ma na to iste svoje dovody, tak to treba jednoducho respektovat. Verim, ze David by pokracovat asi chcel, kedze on uz zrejme nebude mat tak vela prilezitosti zahrat si v niecom kvalitnom, ako Gillian, ta bude mat podla mna prilezitosti este dost… Ale nech to uz radsej nechaju tak, nez by to mali este viac dokazit, ako napr. ze Scully bude ako Colombova zena, alebo este lepsie, sa niekde diskutovala moznost, ze by Scullyovu mohol hrat niekto iny… Tak to uz by bola aka haluz. To jednoducho NIE!!! ;) Dufam, ze kvoli nizkej sledovanosti nebude o dalsie serie zaujem, aspon nie o tie bez 2 ustrednych postav…

  136. Smith napsal(a) 4.4.2018 v 9:39

    Clarissa: Vsetko co tam mas napisane je naopak. Desiatu seriu nikto nechvalil a nikde som nevidel ziadne hejty na Gillian. A to som v diskusiach nenechal kamen na kameni :D

  137. Mirka napsal(a) 4.4.2018 v 10:36

    Amelieba: podle mě CC bude chtít pokračovat za každou cenu, protože značná část fanoušků není spokojena s takovýmto ukončením a požaduje další sezónu. Jen se obávám, že Scully nebude jako Colombova žena, ale že ji CC odstraní ráznějším způsobem (možná zemře při porodu), aby „uvolnil“ Mulderovi ruce a ten mohl začít jakoby od začátku. Nedivila bych se už vůbec ničemu po tom všem, co nám v revivalu naservíroval.

  138. Amelieba napsal(a) 4.4.2018 v 10:53

    Mirka: No, to si nemyslim. S takym pokracovanim by uz nebol spokojni, ale ze absolutne nikto.. :)))
    Ved X files vzdy boli, su a aj budu M&S. ;) Toto by neriskoval podla mna ani on…

  139. Amelieba napsal(a) 4.4.2018 v 10:54

    *sorry, oprava spokojny…

  140. Bellezza napsal(a) 4.4.2018 v 12:04

    Mirka CC je schopný všetkého,to vieme všetci.Aj keď je to len v rovine špekulácií,naozaj by si Scully zaslúžila zomrieť pri pôrode? Čo by si Mulder počal s malým bábom? Dal by ho na adopciu aby mohol vyšetrovať? Tým pádom by sa „história zopakovala“ a už by to bolo naozaj moc prekombinované a nepozerateľné­.Neviem a nechcem si to ani predstaviť.A na ďalšie nešťastie sa dívať nechcem.

  141. Clarissa napsal(a) 4.4.2018 v 18:36

    Smith: Reagovala jsem na komentář yscully, která právě hejty na Gillian na zahraničních webech řešila. Pokud jsi na žádné nenarazil, tak jedině dobře. Gill si to naprosto nezaslouží ;-). Ale to adorování 10. série na zahraničních webech v době, kdy běžela, si pamatuju ;-).

  142. Clarissa napsal(a) 4.4.2018 v 18:46

    No, když jsme u těch spekulací, co by CC dokázal nebo nedokázal spáchat … Párkrát tu padla poznámka, že se doufá, že dítě je tentokrát Mulderovo. Osobně doufám, že je aspoň Scullyové (a to z poloviny). Přeci jen, neplodná žena po přechodu (pokud respektujeme přírodu), co otěhotní … s jistou historií … Nechápu, že to Scullyová a Mulder jen tak akceptují. A jestli divákům má sloužit jako vodítko bizarní dialog v posteli, kde je vágně řečeno, že Scullyová kdysi ještě o nějakém dítěti uvažovala (což vzhledem k jejímu traumatu ze vzdání se Williama na mě moc věrohodně nepůsobí), tak potěš koště. Prostě mě mrzí, že se z toho stala taková fraška.

  143. yscully napsal(a) 4.4.2018 v 20:43

    Smith: tak to je dobře, já jsem moc zahraničních fór neviděla a asi všechna, na která jsem se nějak dostala, byla divná. To mě těší, protože mi ty hejty přišly fakt hrozný.

  144. x-phile napsal(a) 5.4.2018 v 4:54

    Clarissa: Sám CC potvrdil, že tohle dítě JE Muldera a Scullyový. Ale to jsme si o Williamovi mysleli taky :-)

  145. Mirka napsal(a) 5.4.2018 v 6:25

    Belleza: Scully by si to určitě nezasloužila, stejně jako si nezasloužila únos, testy, rakovinu, dvě děti ze zkumavky atd. Ale je to jen show, kde je možné všechno. Jen mě prostě napadlo, že pokud by seriál pokračoval bez této postavy, tak je třeba se jí nějak „zbavit“, a CC to většinou v minulosti vyřešil smrtí (Deep Throat, pan X, Krycek, Lone Gunmen…).
    Clarissa: s tím dítětem mě napadlo přesně to samé. Pokud by to byl opět experiment, tak by to byla opakující se historie a důkaz toho, že CC není schopen vymyslet už nic nového. Pokud je to myšleno jako vymodlený zázrak, tak je to pohádka, fraška. IMHO to není pro M+S zrovna šťastný konec, protože to pro ně začíná všechno znova. Pochybnosti a nejistota.
    x-phile: „Sám CC potvrdil…“ radši ať už nic nepotvrzuje. :-))

  146. oskvarka napsal(a) 5.4.2018 v 17:02

    Clarissa no ja v tomto pripade vnimam ako rozdiel prave vznik tohoto tehotenstva ako rozdielny… teda ziadne dalsie skumavkove dieta zruda.. ale tak CC do hlavy nevidi nik :D

  147. Clarissa napsal(a) 5.4.2018 v 19:44

    oskvarka: No, já v tom právě rozdíl vůbec nevidím. Vzhledem k tomu, že Scully spala s Mulderem i před/kolem početí Williama a nakonec to stejně vyznělo tak, že je William implantovaná zrůda, celé roky, kdy spolu ti dva provozovali sex k žádnému dalšímu početí nedošlo, takže ta neplodnost asi přetrvávala. Scullyová by teď navíc měla být po přechodu. Celkem vzato tohleto těhotenství je ještě záhadnější než to předchozí. Je tu jen argument, že to jsou Akta X, tak se to prostě může stát. Ano, v Aktech se stávají podivnosti, ale jsou/byly vždy nějak objasněny (byť často nejednoznačně). Vždy existovala vodítka a bylo jen na nás, k jaké interpretaci se přikloníme. Teď ale tenhle argument působí dost svéhlavě, a když se v Aktech X může stát cokoli, aniž by to dávalo jakýkoli smysl, tak je to vlastně dost hloupý seriál, který přišel o svoji podstatu. Celkem by mě zajímalo, jestli si toho je, nebo není Carter vědom.

  148. oskvarka napsal(a) 5.4.2018 v 20:43

    Clarissa no ja to zas tak negativne neberiem.. je to len serial.. a aj toto malo nejake medziriadkove objasnenie… aj ked som tym samozrejme nechcela povedat ze sa priklanam k uvedenym americkym studiam.. osobne mi tiez pride byt tehotenstvo po 50 nie take normalne,… len ma ten clanok zaujal uplne nahodou ze ako mi padol do rany.. :D.. o stvoreni williama mam ja ine predstavy ale je mi jasne ze kazdy to moze chapat inak ked niektore veci neboli nikdy ujasnene upresnene,… …

  149. Bellezza napsal(a) 5.4.2018 v 21:58

    Clarissa nič v zlom,ale ty si tak negatívna v tomto,vždy ma uzemníš.Ked už si písala o tom prechode,tak napríklad moja kolegyňa je staršia ako seriálová Scully a ešte jej všetko funguje :D Aj ja som tu už spomínala záhadu,že počas tých rokov spoločného života neotehotnela.To prvé tehotenstvo bolo záhadné,pretože v epke En Ami ju zdrogoval Fajčiar a tam sa mohlo niečo odohrať.Ale teraz ju neuniesol nikto.No polemizujem.
    Oskvarka ty myslíš podobne ako ja.Viem,že sa ten koniec mnohým nepáčil,ale ja to už beriem tak ako to je,mohlo to byť aj horšie.Napr.ten druhý Boj,resp.záver 10ej série bol pre mňa oveľa horší.
    No a o potvrdeniach CC tiež radšej pomlčím,lebo to čo má dnes biele bude zajtra čierne :D :D

  150. Bellezza napsal(a) 5.4.2018 v 22:00

    Och,keď sa tak čítam,bože Bellezza,kroť sa,je to len seriál :D

  151. Xeninka napsal(a) 6.4.2018 v 1:20

    Diskuze ukazuje, že CC to nakonec dělá docela dobře, protože vzbuzuje emoce, vybízí k otázkám, zoufale nás nutí k hledání odpovědí… Mě to prostě těší, jak zejména konec nedává divákům pokoj :) Za mě buď opravdu došlo k zázraku, jsou to přeci jen Akta X, anebo v tom má prsty William, jehož schopnosti jsou dost možná téměř neomezené, viz ten průřez, co všechno za mlada prováděl.

    A děláte dobře, že CC nevěříte, byť potvrdil, že dítě je MS. Jemu neradno věřit. Ale už by to bylo moc, kdyby v tom zase nějakým způsobem figuroval Kuřák.

  152. Bellezza napsal(a) 6.4.2018 v 3:18

    Xeninka ja sa v tom úplne vyžívam! Milujem AKTY X od samého začiatku,tu som krátko a v mojej realite (kolegovia,kamoši) to nikto nesleduje,ale vie,možno si klopká na čelo :D Takže s nikým nemôžem diskutovať :D Keby to všetko CC čítal,dobre by sa na nás zabával :D
    No a čo sa týka Fajčiara,chcem veriť že je mŕtvy.

  153. Manche napsal(a) 6.4.2018 v 9:06

    Tak jsem konečně zhlédl celou 11. sérii- Celkově vzato to bylo značné zlepšení oproti 10. sérii, ale rozhodně ne v oblasti mytologie. Úvodní a závěrečný díl série byly pro mě nejhorší z celé série.

    Především celá tahle zápletka s Williamem mě unavovala, celé dvě epizody jen omílání jednoho a toho samého faktu, jak moc je syn vyjímečný (ty jeho schopnosti se už většinou v seriálu objevily (Modell), i když ne v rámci jedné postavy). Zápletka s druhým Syndikátem tam byla vyloženě tlačená na sílu a nový Syndikát byl mizerně zahrán (kam se hrabou na staré postavy typu Muž s pěstěnými nehty nebo První Starší), slibované osvětlení počínání Monicy zmizelo (a neberu tvrzení, že to udělala pro tu vakcínu, protože to neodpovídá jejímu charakteru z 8 a 9. série), nelogický obrat Scullyové ve vztahu k Williamovi (tak Kuřák něco řekl a všichni to berou za nezvratný fakt, i když Kuřák je přímo proslulý svou schopností nelhat, že?), trapný konec, kdy se postavy mezi sebou pozabíjejí, i když dle Cartera být mrtví nutně nemusí (u Kuřáka doufám, že už z vody nevyleze, ale vzhledem k jeho historii je to asi marná naděje, u Monicy je mi to totálně jedno (Monica, co jsem měl rád, už ze seriálu dávno zmizela), Skinnerovi bych to přežití přál, ale vzkřišování mrtvých mi přijde ve filmech i seriálech jako zoufalost tvůrců, pokud to není sakra dobře provedené, což se nestává často), Scullyové i Mulderovi je přes 50 a čekají dítě? až přijde do puberty, tak budou dost staří, aby mu dělali babičku s dědou, Kersh vyhrožující zrušením Akt X je už trapné klišé…

    Osobně doufám, že další série už nebude, už takhle mi revival přijde jako značně nedůstojný přívěšek předchozích 9. řad, které mám rád od začátku do konce, navzdory občasným slabším obdobím.

  154. mrx.friend napsal(a) 6.4.2018 v 12:39

    Bellezza: Carter má dneska (vlastně odjakživa) bílé leda tak vlasy :-D

  155. oskvarka napsal(a) 19.4.2018 v 19:55

    mrx.friend :D

  156. yscully napsal(a) 17.6.2018 v 15:30

    Je to nezvyk, začít zase nečekat na pokračování. Po deváté sérii to ale bylo přece jenom o něco příjemnější – s nadějí na film k roku 2012 a tak.

  157. Faith napsal(a) 4.7.2018 v 13:25

    Tak jsem se taky odhodlala zkouknout 11.serii. Byla podstatně lepší než 10.serie..i když škoda minimálně 2 dílů-zbytečných..čekala sem konečně MYTOLOGII a prd. Něco o černým oleji,invazy,ně­jakýho toho zelenáčka..nic..sem opět zklamaná..radši měli udělat normální serii o 23 dílech a at jsou k něčemu..

  158. yscully napsal(a) 6.7.2018 v 6:25

    A české televize pořád nic, co?

  159. Bellezza napsal(a) 10.7.2018 v 1:54

    Ani Slovenská :( hlavne,že 10tu sériu dali hneď po premiére v USA…

  160. Smith napsal(a) 12.7.2018 v 9:38

    A cudujete sa? 10. seria bola nekvalitna a skoro nikto ju u nas nepozeral a 11. seriu nikto nepozeral uz ani v USA.

  161. lahvi napsal(a) 17.9.2018 v 12:59

    Budu se opakovat. Dnešní Akta X mají se starými společné jen herce. Nelíbí se mi, kam se Hollywoodská produkce poslední roky ubírá a na aktách je to o to víc vidět pro mě. Je to natočený tuctově jako jakákoliv dnešní kriminálka. Rozdíl je pouze v názvu. Akta X vs Kriminálka Miami. Celý je to děsně uspěchaný, bez jakékoliv šance si vychutnat děj. Atmosféra, která se ve starých sériích dala krájet je ta tam. V posledních 5ti minutách padnou tři ikonické postavy a hltej to. Todle ne jako. Doufam, ze je s revivalama konec, pokud je chteji dale tocit takto. Na druhou stranou alespon nam oprasili vzpominky na stare dily a muzeme byt radi, ze se deje alespon neco. Jinak vsechno spatne. Filmařsky je to pro mě o ničem. Za co jsem ale nejvíc rád, je úplný konec. Díky tomu vím, co šeptala Scully Máldrovi na konci předešlé epizody. A jsem happy, že budou žít šťastně SPOLU až do smrti. Kdyby to bylo jinak, tak snad toho Cartera uz prastim. ALE – opět – celou tu scenu mohli vymazlit tisickrat lepe. Do posledních 5ti minut toho dali tolik, az to je nechutny a ve vysledku o nicem.

  162. captain napsal(a) 14.3.2021 v 19:37

    …dovětek březen2021! Celosvětová pandemie nastala!!! Akorát není mimozemská. Covid-19 trvá už rok a hned tak neskončí, zřejmě… takže sečteno podtrženo, Chris Carter opět mistrovsky předpověděl (a varoval), co se stane. Stejně jako s 11. zářím 911, a bojem proti tzv. terorismu, trefil do černého…

Řekněte nám svůj názor!