1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11.

7×16 Chimera (recenze)

předcházející epizoda 7×15 En Ami | následující epizoda 7×17 all things

režie Cliff Bole | scénář David Amann | premiéra v USA 02.04.2000 | v ČR 07.02.2008 | český název Přízrak | hodnocení 80% další názory zde

Mulder a Scullyová tentokrát vyšetřují každý zvlášť jeden případ. Na Scullyovou zbyla „sledovačka“ nočního klubu, kde došlo k podivným zmizením prostitutek. Mulder se na Skinnerův rozkaz vydává do Vermontu, aby se zde pokusil s místním šerifem vyřešit případ zmizelé (později mrtvé) ženy, ve kterém hlavní roli sehráli havran a tajemný přízrak, kteří ztělesňují zlo a smrt.

Epizodu 7×16 Chimera natočil Cliff Bole, který je mistrem mezi režiséry komediálních epizod – ve čtvrté sérii natočil Small Potatoes a v páté režíroval slavnou Bad Blood, obě od scénáristy Vince Gilligana. Události v epizodě Chimera se vás však nebudou snažit pobavit, ale především vyděsit, protože žánrově se jedná o něco diametrálně odlišného, než jsou dvě zmíněné humorné epizody. Zárukou vysoké kvality by mělo být jméno scénáristy Davida Amanna, který pro další série napsal mimořádně temné epizody Invocation, Hellbound a Release. Nový případ zavádí Muldera do zdánlivě malebného amerického maloměsta, z něhož však sálá podivná atmosféra. Díky ní je epizoda ideální hororovou podívanou na dlouhé podzimní večery.

Pro zajímavost jen dodám, že David DuchovnyGillian Andersonová byli pro natáčení k dispozici jen v omezené míře, protože každý z nich připravoval své vlastní epizody. Gillian na tom však byla časově ještě hůře, než její seriálový kolega, a protože byla dostupná jen na jeden natáčecí den, objeví se nakonec na obrazovce jen na několik minut. Vše by vám měl ale vynahradit David Duchovny, jehož agenta Muldera tvůrci nastěhovali k jedné vermontské rodině, aby doslova od domácího krbu vyšetřil brutální vraždu, kterou měl spáchat tajemný přízrak.

Tento článek byl zveřejněn 7.2.2008 v 0:00 v kategorii Recenze epizod.